آزاده راه تهران به ورامین مطالبه بحق مردم دیار ۱۵خرداد است/لزوم ساخت راه دسترسی شهر ورامین به آزاده راه چرمشهر به آبیک

امام جمعه موقت با تاکید بر اینکه آزاده راه تهران به ورامین مطالبه بحق مردم دیار ۱۵خرداد است، خواستار ساخت راه دسترسی شهر ورامین به آزاده راه چرمشهر به آبیک قزوین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت پیش از ظهر امروز امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از اداره راه و شهرسازی جنوب شرق تهران بازدید کردند.
صادقی رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در این بازدید با اشاره به اینکه این اداره در برگیرنده سه شهرستان ورامین قرچک و پیشوا است گفت: در گذشته به این اداره زمین شهری اطلاق می شد ولی اکنون حوزه راه و شهرسازی به ما گفته می شود.
وی در خصوص وظایف محوله این اداره نیز بیان داشت: ساخت راه های اصلی، آزاد راه و بزرگراه در حیطه وظایف ما تعریف شده است که نمونه آن احداث جاده چرمشهر به آبیک قزوین است و در طرح نهضت ملی مسکن نیز کارها در این اداره پیگیری می شود.
صادقی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در جنوب شرق استان تهران عنوان کرد: مقرر گردیده است که در این طرح 15 هزار واحد مسکونی در این حوزه ساخته شود که فاز اول آن شهر قرچک بوده و فاز دوم ورامین و پیشوا است که در ورامین زمین های دولتی آن در دست رایزنی است، ولی در حوزه جواد آباد دنبال تامین زمین پانصد هکتاری برای ساخت شهرک هستیم که امیدواریم با حمایت وزارتخانه و مسئولین استانی همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به ورامین کلنگ احداث آن زده شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران با انتقاد از ساخت و سازها در حریم جنوب شرق  تهران اظهار داشت: در حوزه جنوب شرق معمولا شهرسازی به بن بست خورده است، نمونه آن این است که باید طرح تفصیلی شهرسازی ورامین اصلاح بشود و دراین زمینه با شهرداری رایزنی کرده ایم
وی در خصوص راه سازی نیز بیان داشت: متصل شدن ورامین به رودهن و شهر کاشان کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است که امیدواریم با همت مسئولین این روند تسریع گردد.
صادقی روند واگذاری خانه های سازمانی به برخی از کارکنان ادارات در گذشته را بدون انجام کارهای پشتوانه ای دانست و تصریح کرد: در خصوص واگذاری خانه های سازمانی به برخی از مردم اجحاف شده است و سعی داریم با پیداکردن راه های قانونی و تسهیل در این خصوص روند کار را به طوری پیش ببریم که حقی از مردم ضایع نشود.
رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان در خصوص احداث آزاده راه ورامین به تهران گفت: هیچ پیشنهادی برای ساخت جاده جدید ورامین به تهران مطرح نشده است و در این خصوص باید مسئولین سه شهرستان و نماینده مجلس رایزنی و مکاتبه نمایند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در این بازدید گفت:متاسفانه ارتباط برخی از ادارات خدمات رسان با افکار عمومی ضعیف است و مردم در خصوص وظایف شما توجیه نیستند و اگر شما مایل باشید، رسانه ها و حتی نمازجمعه می توانند این خلا را جبران کنند
وی جنبه های تبلیغی و نماد شهرها را در راه های مواصلاتی برون شهری لازم دانست و افزود: گنجاندن جنبه های تبلیغی و نماد دیار 15خرداد در راه های مواصلاتی اطراف ورامین مانند جاده حرم به حرم و چرمشهر به آبیک قزوین باعث آشنا شدن مسافران عبوری با برخی از ویژگی های منطقه است که لازم است در این خصوص کارها به سرعت انجام شود.
حجت الاسلام محمودی با تقدیر از از احداث آزاد راه چرمشهر به آبیک قزوین اظهار داشت: متاسفانه برای خود همشهریان ورامینی، قرچکی و پیشوایی راه دسترسی به جاده آبیک از شهر ورامین وجود ندارد و لازم است در این خصوص تدبیر کارهای مطالعاتی احداث آن از شهر ورامین صورت گیرد.
وی در پایان با انتقاد شدید از جاده نامناسب ورامین به تهران گفت: جمعیت حدود یک میلیونی جنوب شرق تهران برای دسترسی خود به شهر تهران فقط یک جاده ناایمن دارند که امیدواریم با سفر ریاست محترم جمهوری سنگ بنای احداث این آزاد راه نهاده شود.

کد خبر 1138493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha