ارتفاع بارش برف در گیلان به ۸۰ سانت رسید؛ محورهای مواصلاتی باز هستند

طبق اطلاعات هواشناسی، مدیریت بحران و راهداری ارتفاع بارش برف در برخی نقاط کوهستانی گیلان به ۶۰ تا ۸۰ سانت رسیده است همچنین محورهای مواصلاتی استان باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، بر اساس آخرین گزارشات و اطلاعات سازمان هواشناسی، مدیریت بحران و راهداری ارتفاع بارش برف در برخی نقاط کوهستانی گیلان به حدود 60 تا 80 سانت رسیده است همچنین در پی اقدامات اثربخش اکیپ‌های خدمات‌رسان دستگاه‌های ذیربط از جمله راهداری، محورهای مواصلاتی استان باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

 

*جاده پونل به خلخال تنها محور مواصلاتی مسدود در گیلان؛ رانندگان زنجیر چرخ استفاده کنند

«جاور صفاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه پلیس راه گیلان از ابتدای شروع طرح زمستانه در قالب 50 تیم گشتی در محورهای ارتباطی گیلان حضور دارد اظهار داشت: این حضور از عصر روز گذشته که بارش برف در گیلان شروع شد در محورهای کوهستانی و ییلاقی گیلان چشمگیرتر و گسترده‌تر شد.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان تسهیل در ترددها، هدایت ترافیک و امدادرسانی به رانندگان را از جمله اقدامات انجام شده  پلیس راه و اکیپ‌های راهداری اعلام کرد و افزود: بارش برف کماکان در گیلان ادامه دارد و بارش برف در ایستگاه عوارضی پلیس راه رشت به قزوین پرحجم است.

 

صفاری با تاکید بر اینکه در محورهای جلگه‌ای گیلان شامل رشت - لوشان و فومن - سراوان، سنگر - سیاهکل، سنگر - کوچصفهان، رشت - لاهیجان و در محورهای غربی بارش برف حاکم است یادآور شد: جاده‌های ییلاقی استان گیلان از جمله حیران، اسالم به خلخال و سیاهکل به دیلمان نیز بارش برف ادامه دارد. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به علت بارش برف محوری در استان گیلان مسدود شده است اضافه کرد: تنها محور مواصلاتی مسدود در استان گیلان، جاده پونل - خلخال است که از زندانه به سمت خلخال مسدود شده، از طرفی با توجه به شرایط برفی محورها کنترل زنجیر چرخ به شدت در دستور پلیس راه استان گیلان قرار دارد.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ را طبق قانون برای تردد در محورهای برف‌گیر الزامی خواند و افزود: متاسفانه وقتی از تعداد قابل توجهی از رانندگان مطالبه زنجیر چرخ می‌کنیم می‌بینیم که چنین امکاناتی را با خود ندارند در صورتی‌که این کار علاوه بر عدول از مقررات راهنمایی و رانندگی سفر ایمن را نیز دچار مخاطره می‌کند.

 

صفاری پرهیز از تردد وسائط نقلیه در جاده‌های ییلاقی و کوهستانی گیلان در شرایط حال حاضر را خواستار شد و تصریح کرد: با به همراه  داشتن زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی حین رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه می‌توانیم علاوه بر تردد ایمن از بروز بسیاری از حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای پیشگیری به عمل آوریم.

 

* ماسوله و رودبار با بیشترین میزان بارش برف مواجه بودند

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در پاسخ به این پرسش که شرایط بارش برف در استان به چه صورتی است اظهار داشت: از شب گذشته تاکنون مناطق ماسوله و رودبار با بیشترین میزان بارش برف مواجه بودند همچنین طبق اطلاعات واصله ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال حدود 80 سانت و در محور سیاهکل به دیلمان به حدود 60 سانت رسیده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در مورد وضعیت محورهای مواصلاتی استان پس از بارش برف شب گذشته نیز اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، گروه‌های بسیجی و جهادی و با مشارکت بخش خصوصی کلیه شریان‌های اصلی استان گیلان باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

 

مرادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با هیچگونه قطعی آب، برق و گاز در سطح مناطق مختلف استان گیلان مواجه نیستیم یادآور شد: خوشبختانه با تمهیدات خوبی که از هفته قبل اندیشیده شد و با مشارکت فعال فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شرایط استان گیلان در بارش برف مدیریت شده است.


* یخبندان صبحگاهی برای صبح روز سه‌شنبه در نقاط مختلف گیلان

«محمد دادرس» در تشریح وضعیت جوی استان و پدیده‌های غالب بر آن ابراز داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار سامانه سرد و بارشی در منطقه است تا اواخر امروز دوشنبه شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد کاهش محسوس دما در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با بارش برف مهیا است.

 

 مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از صبح روز فردا (سه شنبه 28 دی) با موج بارشی از استان گیلان خارج و کاهش ابر رخ می‌دهد تصریح کرد: از روز سه‌شنبه در برخی نقاط گیلان پدیده یخبندان صبحگاهی، وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها که در عصر و شب گاهی شدید خواهد شد مورد انتظار است.

 

وی احتمال بارش برف و باران در روز چهارشنبه( 29 دی) را حدود 10 درصد اعلام کرد و افزود: در این روز هم پدیده غالب هواشناسی به صورت کمی تا نیمه ابری، در برخی نقاط یخبندان، وزش باد جنوبی، گاهی افزایش ابر و در اواخر وقت به شکل بارش پراکنده خواهد بود

 

دادرس با تاکید بر اینکه از چند روز قبل هشدار دریایی سطح زرد و هشدار کشاورزی سطح نارنجی در استان گیلان صادر شده است خاطرنشان کرد: لازم است واحدهای دامپروری، مرغداری‌ها، واحدهای حفظ نباتات، منابع طبیعی، باغبانی، نوغانداری و چایکاران تمهیدات لازم را در شرایط مذکور بیاندیشند.

 

کد خبر 1138509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha