کمبود و فرسودگی تجهیزات مقابله با سیلاب و آبگرفتگی در سرایان

رسولی‌مقدم گفت: برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان سرایان باید هزینه گزاف و بیشتر از معمولی به دلیل عدم تجهیز و فرسوده بودن امکانات پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «ابراهیم رسولی‌مقدم» امروز (۲۷ دی) در ستاد مدیریت بحران شهرستان سرایان با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بارندگی های اخیر به شهر سه قلعه سرایان خسارت زده است و از ساعات اولیه شاهد همراهی مردم با مسئولان برای مدیریت بحران بودیم.

 

فرماندار سرایان با بیان اینکه سیلاب اخیر شهرستان مدیریت شد، گفت: اما باید هزینه گزاف و بیشتر از معمولی به دلیل عدم تجهیز و فرسوده بودن امکانات پرداخت کنیم.

 

وی افزود: اگر چه امکانات و تجهیزات موجود در این شهرستان حداقلی است اما با فضای مدیریتی و همدلی همه حاضر به همکاری هستند ولی دیگر نمی توانند سرعت لودر را بیشتر از کیلومتر آن کنند و ساعات‌ها باید منتظر رسیدن تجهیزات باشیم و به کف‌کش و کمرشکن جهت تخلیه آب‌های سیلابی و بازگشایی راه نیاز داریم.

 

رسولی‌مقدم به خسارت سیل به زیرساخت های سه قلعه اشاره و بیان کرد: در بارندگی اخیر حوزه کشاورزی، دامداری، تولیدات مصالح ساختمانی(کوره های آجرپزی)، راه ها و مبلمان شهری خسارت زیادی وارد شده است.

 

«مجید باستانی‌فر» بخشدار سه قلعه هم در این نشست با اشاره به ۴۹ میلی متر بارندگی در منطقه بالادست سه قلعه، اظهار کرد: مسیر آب را از نقاطی که شهر را تهدید می کرد منحرف کردیم تا جایی که از ساعت هشت صبح امروز با خطر سیر ۱۰۰ متری سیلاب از سمت بالادست مواجه شدیم و هنوز هم ادامه دارد.

 

وی افزود: این حجم آب به باغات کشاورزی پایین دست و کوره های آجرپزی خسارت زده و نگران خسارت به دام عشایر هستیم و راه دسترسی به مناطق عشایر با مشکل مواجه شده است.

 

«مهدی اکبری» شهردار سه قلعه نیز با بیان اینکه محدوده خدماتی شهر ۱۴۰ هکتار و حریم شهر ۹۰۰ هکتار است، عنوان کرد: این شهرداری درآمد پایداری ندارد و در سیلاب اخیر خسارت زیادی به مبلمان شهری و معابر وارد شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی با کمبود تجهیزات مواجه هستیم که جوابگو نیست و پمپ کف کش و لجن کش از ارگان ها دیگر کمک گرفتیم و درخواست داریم که در بحث اعتبارات این شهرداری ویژه دیده شود.

 

 

کد خبر 1138562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha