۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۹ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خراسان شمالی دارای موافقت اصولی است، گفت: از این تعداد پنج مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «جعفر شهامت» امروز دوشنبه (27 دی ماه) اعلام کرد: 29 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خراسان شمالی دارای موافقت اصولی بوده که از این تعداد ۱۴ مجتمع در حال خدمت رسانی به کاربران جاده ای، ۱۰ مجتمع در مرحله اخذ استعلامات و پنج مجتمع در حال ساخت است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، ۱۴ مجتمع در حال خدمت رسانی به کاربران جاده ای را شامل ۶ مجتمع در گرمه، دو مجتمع در مانه و سملقان، دو مجتمع در فاروج و در هر یک از شهرستان های شیروان، جاجرم، راز و جرگلان و بجنورد یک مجتمع اعلام کرد.

 

وی افزود: با توجه به توسعه شبکه راه‌ها، افزایش میزان حجم تردد در محورها، ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای، تمرکز و یکپارچگی خدمات در یک نقطه و افزایش ایمنی که یکی از اهداف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، مجتمع های خدماتی رفاهی نقش موثری در کاهش تصادفات جاده ای خواهد داشت.

 

شهامت، عناصر مهم در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی را شامل جایگاه عرضه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اقامتگاه، رستوران، تیرپارک و فروشگاه های تجاری نام برد که کاربران جاده ای می توانند در مسیر سفر خود با برنامه ریزی مناسب، از این خدمات مطلوب استفاده کنند.

 

وی اظهارکرد: طبق اصلاحیه طرح جامع خدماتی رفاهی بین راهی در صدور موافقت اصولی، حداقل فاصله بین مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه ها ۲۰ کیلومتر در همان سمت، در بزرگراه ها ۳۰ کیلومتر در همان سمت و در راه های اصلی و فرعی ۴۰ کیلومتر در همان سمت  و ۱۰ کیلومتر در سمت مقابل بوده که هدف آن توزیع بهینه مکانی مجتمع های خدماتی رفاهی در طول راه‌هاست و رعایت این موضوع برای درخواست سرمایه گذاران حائز اهمیت است.

 

 

کد خبر 1138563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha