پیش کنگره همایش ملی آیت الله کوهستانی در مشهد برگزار می شود

حجت الاسلام جباری از برگزاری برگزاری پیش کتگره همایش ملی آیت الله کوهستانی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: در دیدار با رئیس مرکز پژوهش های آستان قدس رضوی برگزاری پیش همایش آیت الله کوهستانی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«عربعلی جباری»،امروز(۲۷دی) در نشست اعضای شورای سیاست گذاری همایش ملی آیت الله کوهستانی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که مقام عالمان دین را باید گرامی بداریم زیرا این‌ها وارثان پیامبران هستند، هر کسی علما را ارج بنهند در حقیقت خدا را تعظیم می‌کند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: در این کنگره یا همایش سه مسئله را باید اصل قرار دهیم، اول تمهیدات مقدماتی اعم از تهیه کتب، بازدیدها، ملاقات با شخصیت‌های استانی و کشوری و غیره بود که در بهشهر به‌خوبی اجرا شد بعد از این باید محصول کارمان را خوب عرضه کنیم.

 

حجت الاسلام جباری با بیان اینکه آیت الله کوهستانی اهل کتاب و نوشتار نبود، تاکید کرد: پیدا کردن این حجم از آثار کار بزرگی بود ما تا همینجا هم کار خودمان را انجام دادیم ولی نشان دادن این فعالیت‌ها مهم است، اگر توانستیم پیش‌کنگره را خوب برگزار کنیم یعنی موفق شدیم.

 

امام جمعه شهرستان بهشهر عنوان کرد: ما باید شخصیت آیت الله کوهستانی را به دیگران بشناسانیم، خرسندیم که در این مسیر شاهد تلاش مسئولان هستیم، امیدواریم با هدایت نماینده ولی فقیه در مازندران کار را پیش ببریم.

 

این مسئول با اشاره به خاطره‌ای از آیت الله جوادی آملی در مسیر اکرم و اجلال از علمای منطقه، خاطرنشان کرد: در استان علوی مازندران توجه به مسائل مذهبی و قرآنی در مناسبت‌ها همواره مدنظر علما بوده، کانون‌های قرآنی در بهشهر رتبه‌های خوبی در کشور کسب کردند.

 

وی گفت: الان این ما هستیم که باید در میدان عَلَم‌داری کنیم، این کنگره یک بحث کشوری و ملی است، در این زمینه نیاز به همت داریم، از نماینده ولی فقیه می‌خواهیم از دفتر مقام معظم رهبری زمان ملاقات اعضای کنگره یا پیامی در این باره بگیرند و در همایش سخنرانی کنند، دعوت از علمای بلاد از استان‌های دیگر نیز نیاز به مقدماتی دارد.

 

حجت الاسلام جباری اذعان کرد: مقدمات و تشریفات این برنامه باید از الان مورد بررسی قرار بگیرد، اینکه الان نام آیت الله کوهستانی در فضای واقعی و مجازی مطرح شد خوب است، محتوای دعوت‌نامه مهم است گاهی یک کلمه افراد را جذب میکند به‌نظرم کمیته علمی باید بسیار تلاش کند، افتخارمان قرار گرفتن در این مسیر است و ما از سیره این علما استفاده می‌کنیم.

کد خبر 1138573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha