مقاومت اسلامی محصول شکوفایی دفاع مقدس است

آیت الله عابدینی گفت: دفاع مقدس وقتی ارتقا یافت و بالغ شد و به شکوفایی رسید، مقاومت اسلامی ایجاد شد و مقاومت اسلامی زمینه های ظهور منجی عالم بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که امروز (سه شنبه ۲۸ دی) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: تمدن اسلامی که چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مقاومت اسلامی که این حقیقت را دنبال می کند، از آثار و برکات دفاع مقدس است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دفاع مردم در صحنه های مختلف از کشور در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، گنجینه های پرقیمت فرهنگ متعالی ایمانی ما را در خود دارد و اگر استفاده نکنیم، دیگران همین فرصت را تبدیل به تهدید می کنند.

 

وی افزود: در خصوص تحریف دوران دفاع مقدس، مقام معظم رهبری نگران بوده و سفارش می کنند، الحمدالله اقداماتی در این سال های اخیر صورت گرفته و آثار مختلفی چاپ شد و کارهای مستندسازی به حفظ این گنجینه ها کمک کرده است و این موضوع مهم بر عهده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

 

آیت الله عابدینی عنوان کرد: ما باید آثار دفاع مقدس، ارزش ها و این گنج های عظیم را حفظ کنیم و آن زمان در هر کوی و برزن و در کتاب درسی و دانشگاه ها، این مایه حیات بخش، حماسه آفرین، عزت بخش و اقتدار آفرین را به مردم برسانیم.

 

وی در ادامه اعلام کرد: قرآن کریم گنجینه ای از آثار گذشتگان است، آنها که قبل ما بودند و راه درستی رفتند را به ما نشان می دهد و آنها که نااهل، مشرک و در برابر خدا بودند ارا به وضوح و روشنی به ما نشان می دهد و در واقع قرآن کریم هم گذشتگان را می فهماند هم آینده را نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: هر کسی می خواهد کارش را پیش ببرد با خداوند متعال هماهنگ شود و در داستان حضرت موسی (ع) دیدیم آب این طفل را به حیات خانه فرعون برد و فرعون را وادار کرد نوکر حضرت موسی (ع) شود و در نهایت خداوند متعال، فرعون را در آب غرق کرد و حضرت موسی (ع) پیروز شد و اینها گنجینه های غنی است.

 

وی تأکید کرد: سرنوشت رضاخان، صدام و اشرف غنی و غیره را بنگریم و بعد آیه ۱۱۳ سوره هود را نگاه کنیم که خداوند فرمود به ظالمان تکیه نکنید آتش می گیرید، اینها توجهاتی است که قرآن به ما می دهد و باید از این تاریخ عبرت بگیرم.

 

آیت الله عابدینی گفت: دفاع مقدس وقتی ارتقا یافت و بالغ شد و به شکوفایی رسید مقاومت اسلامی ایجاد شد و مقاومت اسلامی زمینه های ظهور منجی عالم بشریت است و همه اینها نیازمند این است ذره ذره آثار دفاع مقدس را شناخته و نشر دهیم.

 

وی تصریح کرد: ما در آثار دفاع مقدس صداقت، اخلاص، ولایت مداری، پایداری، استقامت و صبوری را برجسته مشاهده می کنیم و اینها میراث دفاع مقدس ما است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: آن کسی که قدرت و اراده او همه چیز را رقم بزند خداوند متعال است و حیله ها و نیرنگ ها هیچ کاری نمی کند و امام خمینی (ره) با این نگاه فرمود آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند.

 

وی اظهار کرد: هرچه اخوت ایمانی ما قوی تر شد، به پیامبران بیشتر شباهت داریم و هرچه نیرنگ و نفاق در ما نفوذ کند از انبیا دور می شویم و خدا همان کاری را با ما می کند که با فرعون و پیروان او کرد.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: ان شاالله خدا همه ما را پاسدار میراث دفاع مقدس، دفاع از حرم و آرمان های انقلاب قرار دهد.

 

در ادامه فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می داریم و از امیر پیری برای زحماتی که در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان داشتند، تشکر می کنیم و امیدواریم ایشان تجربه خود را در اختیار مدیریت جدید بگذارند.

 

«رستمعلی رفیعی آتانی» افزود: محتاج هستیم فرهنگ غنی دفاع مقدس نشر یابد و در این خصوص زیرساخت های خوبی ایجاد شده و کارهای زیادی هم مانده است و مقام معظم رهبری در حوزه ادبیات انقلاب، معارف، آرمان ها و خط امام نگران هستند که این نگرانی به دلیل خط تحریف انقلاب و آرمان های انقلاب است و در بنیاد حفظ آثار روایت دست اول دفاع مقدس خلق می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز بیش از زیرساخت های ساختمانی به محتوای حقیقی نیازمند هستیم تا نسل جوانی که به این مرکز مراجعه می کنند روایت دست اول ارزش های دفاع مقدس را مشاهده کنند.

 

کد خبر 1138773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha