​منفعت دوسویه خودکفایی هنرمندان؛ تولید آثار باکیفیت‌ و پویا شدن فرهنگ و هنر

ثقتی با بیان اینکه کمک به خودکفایی هنرمندان علاوه بر خود هنرمند برای جامعه هم منفعت دارد گفت: تولید آثار باکیفیت‌تر و پویا شدن حوزه فرهنگ و هنر از جمله آثار ملموس اتخاذ چنین رویکردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(سه‌شنبه، 28 دی) در نخستین جلسه هم اندیشی ساختار و تبیین نقشه راه کارگروه تخصصی اقتصاد فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که با حضور دبیر کارگروه و شورای معاونین اداره کل برگزار شد اظهار داشت: خودکفایی و ایستادن هنرمندان بر روی پای خود از خواسته‌های همیشگی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و هست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: با وجود ضعیف بودن حمایت‌ها از گروه‌ها و هنرمندان و بودجه‌های محدودی که معمولا دستگاه‌ها از آن برخوردارند اما همه قصد دارند بستر به گونه‌ای فراهم گردد که هنرمندان خودکفا شوند.

 

وی عنوان کرد: باید فعالیت‌ها و برنامه‌های هنرمندان به نحوی جهت‌دهی و پشتیبانی شود که آن کار، حرکت و فرآیند یک آورده‌ای داشته باشد و فقط هزینه‌زا نباشد، که مهم‌ترین خروجی چنین اتفاقی این است که در صورت تامین بنیه مالی هنرمند هم می‌تواند نسبت به آینده امیدوارتر بشود و ضمن کیفی‌سازی روی کارهای بزرگ‌تر سرمایه‌گذاری کند.

 

ثقتی پویا شدن حوزه فرهنگ و هنر را از دیگر آثار مؤثر خودکفایی هنرمندان و فعالان این بخش ذکر کرد و گفت: هنرمند وقتی ببیند کاری که انجام می‌دهد چرخه مالی داشته و درآمدزاست یقینا به شکل حرفه‌ای تر وارد عرصه می‌شود به طور مثال در حوزه تئاتر می‌تواند از بهترین دکور، بهترین طراح و بهترین متن و گریم استفاده کند به بیان دیگر کمک به خودکفایی هنرمندان هم برای خود آن‌ها و هم برای جامعه منفعت دارد.

 

وی ضمن تاکید مجدد بر مبحث اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان یکی از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: از همان روز نخست مسئولیتم در این جایگاه عرض کردم که در حوزه فرهنگ و هنر می‌توان اقتصاد پویا ایجاد کرد و در خود سیستم هم نیروهای خوبی برای هدایت و راهبری چنین دیدگاه و چشم‌اندازی وجود داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به تشکیل کارگروه تخصصی اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌گرفتن از توان و ظرفیت هنرمندانی که تجربیات ارزشمند و چرخه مالی خوبی را در حوزه‌های کاری خود اعم از تبلیغات و رسانه داشته و مدیریت کرده‌اند در این کارگروه هدف دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

کد خبر 1138845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha