۵۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره غزل منزوی در زنجان ارسال شد

احمدخانی با اشاره به ارسال قریب به ۵۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره غزل حسین منزوی افزود: خوشبختانه کیفیت آثار ارسالی مطلوب بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر امروز دز آیین اختتامیه نخستین دوسالانه حسین منزوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به بحث فرهنگ توجه ویژه دارند و در بیانات خود هم به این موضوع تاکید کرده‌اند.

 


محمدربیع احمدخانی ادامه داد: قالب کلاسیک غزل پیشینه بسیاری در استان دارد، بنابراین تلاش شد که نگاه ویژه‌تری به میراث شاعران در این حوزه داشته باشیم.

 


وی افزود: تکثر مجموعه‌های زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حدی است که جز اولویت دادن و جا ماندن بخشی  از ماموریت‌ها باقی نمی‌ماند.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: نخستین دوسالانه غزل به نام حسین منزوی در سه بخش کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال 96 تا 98، بخش دوم مربوط به تک‌اثر و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل این شاعر فقید برگزار شد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: حسین منزوی شاعر بزرگ و به نامی است، اما تاکنون برای وی بزرگداشتی مثل جایزه احمد شاملو برگزار نشده بود، از همین رو برآن شدیم که چنین بزرگداشتی برای وی برگزار کنیم


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال قریب به 500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره غزل حسین منزوی افزود: خوشبختانه کیفیت آثار ارسالی مطلوب بوده است.

کد خبر 1138916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha