یادواره همکلاسی آسمانی در همدان برگزار می‌شود

مظاهری گفت: یادواره بزرگداشت شهید «محمدرسول رضایی» شهید شاخص دانش آموزی کشور با عنوان «همکلاسی آسمانی» روز چهارشنبه ۲۹ دی به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان؛‌ کاظم مظاهری در جمع خبرنگاران از برگزاری یادواره همکلاسی آسمانی و گرامیداشت شهید محمد رسول رضایی شهید شاخص دانش آموزی کشور در تاریخ 29 دی ماه خبر داد و اظهار داشت: شهدا شعائر و الگوهای ما هستند.

 

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه امروز هجمه‌های بزرگی علیه نوجوانان و جوانان ما صورت می‌گیرد و دشمن می‌خواهد بنیان خانواده را سست کند که در عرصه تعلیم و تربیت یکی از راه‌های غلبه بر این دشمنی‌ها برگرفتن از الگوی شهید و شهادت است گفت: ساحت اول از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت؛ عبادی، اخلاقی و دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت است و در این راستا حرکت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه به مناسبت این یادواره کتاب تهیه و در بین دانش آموزان توزیع می‌شود، اظهار داشت: در این آیین، کتاب های «آن مرد کوچک» به نویسندگی «فاطمه بگ زاده» از همسایگان شهید رضایی و کتاب «شاگرد اولی ها» به نوشته رضا رضایی رونمایی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه وجود تمثال  شهید رضایی در دفتر مقام معظم رهبری فضیلت این شهید را برای ما صد چندان می‌کند افزود: طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی را با بسیج دانش‌آموزی در بزرگداشت این شهید انجام دادیم و این هفته یادواره همکلاسی‌‌های شهید را به این مناسبت برگزار خواهیم داد.

 

مسئول بسیج دانش آموزی استان همدان افزود:  این شهید اهل اسدآباد است که 13 سال سن داشت اما با دستکاری شناسنامه و با سن 14 سال و 6 ماه به جبهه اعزام شد و در سال 66 به شهادت رسید.

 

وی ادامه داد: پویش «همکلاسی مهربان» با توزیع یک هزار بسته معیشتی و نوشت افزار تهیه در بین دانش آموزان محروم از دیگر برنامه های مهم این یادواره است.

 

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه این آیین به صورت زنده از طریق برنامه شاد پخش می شود، افزود: شهید رضایی سال گذشته و امسال به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور معرفی شده است.

کد خبر 1138920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha