طرح پایلوت «استان بدون بیکار» در خراسان جنوبی اجرا می شود

عسکری از اجرای طرح «استان بدون بیکار» در بازه زمانی سه ساله به صورت پایلوت در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عسکری» شامگاه (۲۸ دی) در نشست شکرانه گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح استان بدون بیکار کشور به عنوان پایلوت در خراسان جنوبی اجرا می شود.


معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه بازه زمانی اجرای طرح سه ساله پیش بینی شده است، افزود: باید روی آیتم‎های این طرح با همکاری مردم، گروه‌های جهادی، دولت و نهادهای انقلابی و ستاد اجرایی فکر و برنامه‌ریزی کنیم.


وی در ادامه نقش گروه‌های جهادی در اجرای این طرح را مهم دانست و گفت: باید این را سرلوحه کار خود قرار دهید تا در سه سال آینده علاوه بر اینکه خراسان جنوبی را به عنوان سرزمین طلاهای سرخ می‌شناسند در کنار آن به عنوان استان بدون بیکار در سطح کشور معرفی شود.


عسکری با بیان اینکه طرح استان بدون بیکار با توجه به سخت کوشی مردم این استان قابل اجراست، عنوان کرد: اشتغال پایه و اساس محرومیت‌زدایی است و خراسان جنوبی ظرفیت‌های لازم را برای تحقق این امر دارد.


معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: ستاد اجرایی تاکنون با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی توانسته سرمایه اقتصادی نظام اسلامی را افزایش دهد اما وظیفه ما در معاونت اجتماعی ستاد افزایش سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی است که باید را در کنار سرمایه اقتصادی افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی با کمک جهادگران باید توسعه دهیم، افزود: تأکید ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام کارها توسط گروه‌های جهادی است چون هم هزینه‌ها کمتر می‌شود و هم جهادگران تخصصی‌تر  خواهند شد.

 

عسکری با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی اولویت نخست نظام است، ادامه داد: افزایش سرمایه های انسانی و اجتماعی در نظام اسلامی بسیار ارزشمند و برای همیشه ماندگار است.

 

وی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ‌۱۵ خرداد در حوزه اجتماعی، تصریح کرد: در همین راستا وظیفه سلامت و جمعیت به بنیاد ۱۵ خرداد واگذار شده است.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های بنیاد برکت، تاکید خواهیم کرد که این بنیاد در خراسان جنوبی چند برابر ورود پیدا کند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بنیاد احسان نیز طرح لبخند را دنبال می‌کنیم که اخیرا اعتباری برای خراسان جنوبی هم اختصاص یافته است.

 

عسکری به بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی بنیاد برکت اشاره کرد و‌ گفت: کاروان های سلامت را در خراسان جنوبی راه اندازی کنید بنیاد برکت نیز به شرط ارائه برنامه، تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تأمین خواهد کرد. 

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه در معاونت اجتماعی بنیاد برکت بحث ناباوری زوجین جوان را دنبال می‌کنیم، گفت: در سال جاری درمان ۲ هزار زوج ناباور در دستور کار است که سهمیه خراسان جنوبی را افزایش خواهیم داد.

 

وی در ادامه برای درمان دندان‌های بچه‌های معلول این استان بدون هیچ هزینه‌ای در تهران با توجه به وجود مرکزی مجهز اعلام آمادگی کرد و افزود: همچنین می توانیم برای درمان افراد سرطانی با توجه به ردیف‌هایی که داریم کمک کنیم.

 

عسکری با بیان اینکه میزان معلولیت در برخی استان‌ها زیاد است، تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها ورود پیدا کرده که در این زمینه برای همکاری با خراسان جنوبی آمادگی داریم.

 

وی به حمایت از مادران سه فرزند و بیشتر اشاره کرد و گفت: طرح خانواده بعلاوه پنج در شهر بیرجند و قم به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  ادامه داد: در زمینه تامین جهیزیه نیز امکان افزایش ۲ تا سه برابری سهمیه خراسان جنوبی وجود دارد که در این راستا حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

 

عسکری بیان کرد: برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی باید یک برنامه داشته باشیم و طرح‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری در استان را دارد، مشخص و اعلام شود.

 

وی از پیگیری ستاد اجرایی حضرت امام(ره) برای احیای مجدد کارخانه‌های تعطیل شده خبر داد و افزود: در حال حاضر احیای کارخانه قند یاسوج دنبال می‌شود که اگر در خراسان جنوبی هم کارخانه‌ تعطیلی دارد معرفی شود تا کمک کنیم.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به اجرای طرح روستای بدون بیکار در ۱۰۰ روستای کشور اشاره و تصریح کرد: تلاش ما این است که این تعداد را به ۲۰۰ روستا افزایش دهیم.

 

عسگری در پایان یادآور شد: قبل از سفر به خراسان جنوبی با دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور هماهنگ کردم که مقرر شد در این سفر برنامه‌ریزی‌ها برای حضور ایشان در استان انجام شود.

 

گفتنی است، معضل اعتیاد، پرداخت تسهیلات اشتغال، اشتغال مرزنشینان، اختصاص بودجه فرهنگی برای مقابله با آسیب‌ها، افزایش سهمیه استان در اهدای جهیزیه و بسته‌های معیشتی، ورود در زمینه تجهیزات آبرسانی سیار، تامین تجهیزات پزشکی برای گروه‌های جهادی، حمایت از فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی، توجه به بهداشت و معیشت مرزنشینان و توجه به بهداشت بانوان روستایی از جمله مشکلات و درخواست های مطرح شده گروه‌های جهادی همکار با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

 

 

کد خبر 1138948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha