رویه تعادل سیاسی باعث ارتقای جایگاه ایران در جهان می‌شود

سجادی با اشاره به اینکه رویه تعادل سیاسی باعث ارتقای جایگاه ایران در جهان می‌شود، گفت: روسیه هم متمایل است مسیر ترانزیتی جنوب شمال از ایران داشته باشد و حتی مسیر ایران به سود کشورهای اروپایی هم هست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدمحمودرضا سجادی، سفیر اسبق ایران در روسیه شب گذشته (سه شنبه 28 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه دولت‌های گذشته ما با سیاست افراطی جهان را در چند کشور می‌دیدند، گفت: اما امروزه با نگاه تعادلی و منطقی به سمت شرق هم نگاه می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه از مسائل جهانی آنچه برای ما تهدید است برای روسیه هم نگرانی ایجاد کرده است، گفت: در مسائل خزر موضع ما به روسیه نزدیک است و در قفقاز مسائل یکسانی داریم. در عراق، سوریه و مدیترانه اوج همکاری ایران و روسیه بود.

 

سجادی با بیان اینکه روسیه کشوری ثروتمندی است و بازار خوبی برای تولیدات ایران است، گفت: ایران حتی می تواند داروهای ضد سرطان به روسیه صادر کند.

 

سفیر اسبق ایران در روسیه با اشاره به اینکه رویه تعادل سیاسی باعث ارتقای جایگاه ایران در جهان می‌شود، گفت: روسیه هم متمایل است مسیر ترانزیتی جنوب شمال از ایران داشته باشد و حتی مسیر ایران به سود کشورهای اروپایی هم هست.

 

وی با بیان اینکه همکاری در سایه داشتن ها و نداشتن هاست، گفت: همه جای روسیه برای ایران فرصت است. نفت و گاز خیلی فرصت خوبی است.

 

کد خبر 1138971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha