لزوم مدیریت مصرف گاز طبیعی در فارس در پی کاهش محسوس دما

حسینی گفت: به دلیل کاهش محسوس دمای هوا در استان فارس، لازم است تا مشترکان گاز در صرفه جویی گاز طبیعی و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز دقت و همراهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (چهارشنبه 29 دی) با اشاره به کاهش دما و برودت هوای فارس در جمع خبرنگاران گفت: لازم است در این شرایط، مشترکان گاز استان فارس در مصرف خود صرفه جویی کنند و مدیریت مصرف گاز را در اولویت قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: مشترکان گاز استان همچنین باید نکات ایمنی را در خصوص مصرف گاز رعایت کنند و با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی مبنی بر افت شدید دما و برودت هوای استان فارس لازم است شهروندان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز و تداوم جریان گاز مشترکین خانگی و مشترکین ویژه از جمله بیمارستان‌ ها، با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، شرکت ملی گاز را در خدمات رسانی مستمر و بهتر یاری کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و متناسب با ابعاد محیط و تنظیم دمای معتدل اتاق بر روی 18 تا 21 درجه سانتیگراد باید مورد توجه مشترکان گاز قرار بگیرد.

حسینی تاکید کرد: درجه پکیج و آبگرمکن نیز باید بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم شود و نصب پنجره‌های 2 جداره، استفاده از پرده‌ های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ ها و استفاده نکردن از شومینه به علت بازدهی و ایمنی پایین از  راهکار‌های صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد: کارکنان شرکت گاز فارس با تمهیدات و برنامه‌ ریزی‌ های انجام گرفته از همه توان و ظرفیت برای تامین گاز پایدار و مستمر و ایمن گاز برای مشترکان استفاده می کنند.

کد خبر 1139088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha