سپاه تا رفع کامل خسارت های سیل در کنار مردم است

حسین معروفی گفت: مردم مطمئن باشند تا هنگامی که به ما نیاز دارند ما در منطقه حضور خواهیم داشت و حتی اگر دستگاه لودر و بولدوزر به منطقه وارد نشوند ما جان خود را سد بلای آنها می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۹ دی ماه، «حسین معروفی» در تشریح آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده، با بیان این مطلب که منطقه سیل زده رودبار جنوب دارای معایب و محاسنی است، گفت: عیب آن این است که شیب تند بوده و آب به سرعت وارد منطقه می شود و به مزارع کشاورزی، دام ها و منازل مسکونی خسارت وارد می کند و اما حسن آن این است که آب ماندگار نیست.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: ما به عنوان سپاه برای امدادرسانی قرارگاه های جهادی در جیرفت به عنوان پشتیبان جنوب کرمان و در کهنوج و شرق استان تشکیل داده ایم.


وی بیان کرد: متاسفانه جنوب کرمان تنها درگیر سیل نیست بخش عشایر نشین شهرستان ریگان در جنوب شرق نیز با سیل مواجه است بنابراین از شب گذشته در حال امداد رسانی و نجات جان عشایر آن منطقه هستیم.


معروفی تاکید کرد: با فروکش کردن آب در شهرها و روستاها اولویت اول سپاه، خدمات دهی به مردم است و در همین راستا، لایه روبی منازل سیل زدگان آغاز می شود.


فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: همچنین کار شست و شوی اثاثیه سیل زدگان، توزیع غذای گرم، بازگشایی راه های مواصلاتی حتی به صورت موقت و ترمیم سیل بندها در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز کرد: با هماهنگی های انجام شده و ابلاغ فرمانده کل سپاه، دستگاه های قرارگاه قدس دستگاه ها به منطقه اعزام می شوند و دستگاه های تیپ ۳۸ نیز وارد شهرستان منوجان می شوند، همچنین دستگاه های لشکر و سپاه استان نیز به یاری مردم می آیند.


معروفی با بیان این مطلب که از هوا فضا و نیروی دریایی، درخواست اعزام ۲ فروند هلی کوپتر داده ایم، عنوان کرد: با قرارگاه خاتم هماهنگ شده تا دستگاه های خود را وارد منطقه کند ضمن این که به فرماندهان سپاه هفت شهرستان جنوب کرمان نیز اعلام شده تا هر اندازه که مردم نیاز به دستگاه های مهندسی دارند، کرایه کنید حتی اگر مقروض شوند چرا که ما باید در این شرایط بحرانی جان مردم را نجات دهیم.


فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: در حوزه پخت غذا تاکنون در شهرستان رودبار جنوب ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا توزیع شده و در شهرستان منوجان ۲ هزار و ۵۰۰ پرس و در کهنوج نیز ۲ هزار پرس توزیع شده و علاوه بر این با موکب های مردمی برای خدمت رسانی هماهنگ شده مسئولیت طبخ و توزیع غذا سپاه ناحیه بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: به گروه های جهادی فراخوان داده شده تا در حد نیاز جمعیت امدادی وارد منطقه  شوند البته مردم نیز باید با صبوری به ما کمک کنند تا بتوانیم به آنها خدمت رسانی کنیم.


معروفی در خاتمه تصریح کرد: مردم مطمئن باشند تا هنگامی که به ما نیاز دارند ما در منطقه حضور خواهیم داشت و حتی اگر دستگاه لودر و بولدوزر به منطقه وارد نشوند ما جان خود را سد بلای آنها می کنیم.

کد خبر 1139113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha