کانون‌ های مساجد نقش بسزایی در اجرای برنامه‌های تربیتی زندانیان دارند

حیدری بابیان اینکه کانون‌ های مساجد نقش بسزایی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان دارند افزود: آموزش‌های عقیدتی، اهداء کتاب و مسابقات کتابخوانی، آموزش‌های قرآنی و فعالیت‌ های هنری از جمله اقدامات کانون‌های مساجد در زندان های استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حمیدرضا حیدری مصطفی آبادی» در جلسه انعقاد تفاهم نامه با ستاد کانون های مساجد که در دفتر مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری برگزار شد، یکی از کارکردهای مهم مسجد را برنامه ریزی برای تربیت افراد در سنین کودکی دانست و اظهار داشت: تقویت کانون های فرهنگی هنری، نقش موثری در احیای کارکرد تربیتی مساجد دارند.

 

مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش موثر کانون فرهنگی مساجد در زندان ها افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زندان های استان، در کنار نیروهای متخصص و متعهد این مراکز و با انجام فعالیت های مختلف، زمینه حضور گسترده و معنوی مددجویان را در مساجد و نمازخانه ها و در برنامه های متنوع از جمله فعالیت های قرآنی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... فراهم می کنند.

 

حیدری با بیان اینکه کانون های فرهنگی مساجد روند باز اجتماعی نمودن مددجویان را با سرعت و کیفیت بیشتری پیش می برد، افزود: اجرای دقیق و هدفمند برنامه های اصلاحی و تربیتی در میان مددجویان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه بعد از توجه به مقوله امنیت شعار اصلی سازمان زندان‌ها است.

 

وی بابیان اینکه کانون‌ های مساجد نقش بسزایی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان دارند افزود: فعالیت‌هایی از قبیل آموزش‌های عقیدتی، اهداء کتاب و مسابقات کتابخوانی، آموزش‌های قرآنی و فعالیت‌های هنری از جمله اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری در زندان بوده است.

 

مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه های دینی زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان را در رشته های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده اند.

 

کد خبر 1139163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha