ادارات استان باید اطلاعات دسترس‌ پذيري محيط اداري را اعلام كنند

فیروزی گفت: در اجراي دستور رئيس ستاد مناسب‌سازي استان، با ادارات كل استان مكاتبه و درخواست شد كه وضعيت مناسب ‌سازي تمام ادارات و مجموعه‌هاي تحت پوشش خود برای افراد معلول را به دبيرخانه ستاد اعلام نمايند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فيروزی» در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بر اساس دستور معاون استاندار و جانشين رئيس ستاد مناسب ‌سازي خراسان رضوي، تمام ادارات كل استان موظف شدند وضعيت دسترس‌پذيري مجموعه‌هاي تحت نظارت ‌شان را قبل از جلسه آينده‌ ستاد در بهمن‌‌ماه اعلام كنند، گفت:بر همين اساس، با تمام ادارات كل استان مكاتبه شده و مقرر شده ميزان رعايت مناسب‌سازي در محيط‌هاي اداري را بر حسب خوداظهاري اعلام كنند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بر مبناي اين داده‌ها، بانك اطلاعات مناسب‌ سازي استان تشكيل و سپس با بازرسي، راستي‌آزمايي خواهد شد، افزود:نتيجه‌ داده‌هاي اعلامي و راستي‌آزمايي اين اطلاعات، در جلسه‌ آينده كميته فني ستاد كه هفته آينده تشكيل مي‌شود مورد بررسي قرار گرفته و نتيجه‌ آن براي تصميم‌گيري به جلسه ستاد بهمن‌ماه خواهد رفت.

 

فيروزي اظهار داشت: در جلسه قبلي ستاد مناسب‌سازي مصوب شد كه براي آن گروه از ادارات كل كه مجموعه‌هاي مناسب‌سازي نشده دارند تعيين مهلت مي‌شود كه اين نقايص و كاستي‌ها را برطرف كنند.

 

وي يادآور شد: بهزيستي با كمك تشكل‌هاي مردم‌نهاد معلولين، نهاد نظارتي و راستي‌آزمايي تشكيل داده كه مي‌تواند اطلاعات خوداظهاري ادارات كل را بررسي و نتيجه را به ستاد مناسب‌سازي استان اعلام كند كه مشخص مي‌شود ادارات كل تا چه اندازه در راستاي اطلاعات ارائه شده، اقدام واقعي داشته‌اند.

 

دبير ستاد مناسب ‌سازي خراسان رضوي با بيان اينكه خراسان رضوي در اين زمينه از ساير استان‌ها جلوتر است گفت: معاون استاندار از همه اعضا خواست كه در جهت مهيا سازي شرايط براي تجلي استان دسترس‌پذير حداكثر تلاش خود را داشته باشند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در اين جلسه همچنين معاون استاندار از اينكه برخي مديران اجرايي، موضوع مناسب‌سازي را جدي نمي‌گيرند يا به آن اعتقادي ندارند انتقاد كرد و خواستار پاسخ‌گويي آنان به ستاد مناسب‌سازي استان شد.

 

وي همچنين از تأسيس سامانه‌ي سراسري مناسب‌سازي از سوي وزارت كشور خبر داد و گفت: اين سامانه بزودي راه‌اندازي مي‌شود و اطلاعات وضعيت مناسب‌سازي در همه استان‌ها بر اساس خود اظهاري ادارات كل و زيرمجموعه‌ها در اين سامانه قرار مي‌گيرد.

 

فيروزي گفت: مقرر شده اداراتي كه بهترين شرايط مناسب‌سازي را داشته باشند و ضوابط قانوني را رعايت كنند به عنوان سازمان‌ دوستدار معلولين، نشان طلايي، نقره‌اي و برنزي دريافت كنند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ادارات كل و محيط‌هاي اداري كه بگذريم، قرار شده در جلسه آينده ستاد كه حسب دستور معاون استاندار، اواخر بهمن‌ماه تشكيل مي‌شود، وضعيت مناسب‌سازي در ساير محيط‌ها و اماكن مانند محيط‌ها و مراكز درماني و پيراپزشكي و ساير مراكزي كه مراجعه‌ي ضروري دارند نيز مورد بررسي قرار گرفته و مشكلات و نقايص پيگيري شود.

کد خبر 1139182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha