۱۵۰ بانوی  توانمند برای تصدی پست های مدیریتی  به استاندارمازندران معرفی شدند

قاسمی طوسی با بیان اینکه ۱۵۰گزینه برای تصدی سمت های مدیریتی در استان تقدیم استاندار شده است، افزود: در حال حاضر ۳۵مدیر میانی و ۲۷۴مدیر پایه در حوزه زنان در استان داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» امروز( ۲۹دی) در نشست خبری ویژه روز زن و مادر مصادف با سالروز ولادت بانوی آب وآئینه حضرت زهرا(س) با اشاره به عملکرد حوزه اموربانوان و خانواده استانداری مازندران، اظهار کرد: عملکردای شاخص ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی بحث سند ارتقای زنان بوده است.

 

مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری مازندران با بیان اینکه هر شش ماه برنامه های حوزه های مختلف در این سامانه وارد می شود و معاونت زنان ریاست جمهوری فعالیت ها را رصد می کند، گفت: لشکر فرشتگان تاریخ ساز، یادواره شهدای دانش آموز در حوزه ایثارگری و شهیده اجرایی شده است.

 

وی بابیان اینکه حوزه بانوان در برنامه های بازدید استاندار نیز دیده شده است، افزود: وام های قرض الحسنه و رایزنی با بانک های عامل برای تسریع پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار و پرداخت تسهیلات روستایی به این قشر نیز مورد توجه بوده است.

 

قاسمی طوسی به اشتغال زایی و کارآفرینی در حوزه زنان اشاره و بیان کرد: حمایت از بانوان کارآفرین نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه زنان کارآفرین و بازرگان باید مطالبه گری در حوزه حقوق خود داشته باشند و اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری نیز پیگیر تسریع خواسته های این قشر می باشد، گفت: تفاهم نامه کاهش اصلاح الگوی مصرف و کاهش آسیب های اجتماعی و تفاهم نامه ارسال مرسولات تولیدات مشاغل خانگی نیز با همکاری این اداره کل به امضا رسییده است.

 

قاسمی طوسی با بیان اینکه آموزش ترافیک قشر قابل توجهی از بانوان و آموزش سمن های فعال حوزه زنان و خانواده نیز مورد توجه بوده است، یادآورشد: آئین نکوداشت ۲۵مادر در سال گذشته انجان شده است.

 

وی از برگزاری همایش نکوداشت مادران نمونه استان در سال جاری خبر داد و افزود: نمایشگاه توانمندی های بانوان استان نیز در دهه فجر برپامی شود. این نمایشگاه در تمامی شهرستان ها با همکاری فرمانداری ها برپا خواهد شد.

 

قاسمی طوسی به برگزاری نشست های نخبگان وزه بانوان با مدیران کل دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان نیز مورد توجه بوده است.

 

وی بابیان اینکه تلاش داریم قاضی ویژه اطفال به پرونده های متناسب با کودکان رسیدگی نمایند، خاطرنشان شد: در حوزه سلامت بانوان بحث کم تحرکی، فشار خون بالا، عمومیت یافتن ورزش برای همه بانوان و... را پیگیر هستیم.

 

قاسمی طوسی بابیان اینکه مناسب سازی فضای پارک ها در شهرها ویژه بانوان مورد انتظار است، گفت:از فضاهای موجود حداقل یک پارک برای حضور بانوان مناسب سازی شود.۲۲سالن ورزشی بانوان در استان داریم اما متاسفانه به خود بانوان اختصاص پیدا نمی کند و بخشی از زمان ها در اختیار بانوان قرار داده می شود که زیبنده نیست.

 

وی با بیان اینکه در تمامی دولت ها بانوان کارمند باید ارتقای مدیریتی خود را شاهد باشند، افزود: استاندار مازندران باورمندانه به ارتقای حوزه بانوان می اندیشند.

 

قاسمی طوسی با بیان اینکه نسبت به سال ۹۴با ۲۰درصد افزایش انتساب مدیران زن در استان روبه رو بودیم، گفت: کارایی و تخصص، سابقه کاری و ایثارگری در انتخاب مدیران مورد توجه است.

 

وی از افتتاح نمایشگاه تواتندی های بانوان در قائم شهر با عنوان مازرونی سره خبر داد و افزود:‌این نمایشگاه ۱۲بهمن گشایش می یابد.

 

وی با بیان اینکه ۱۵۰گزینه برای تصدی سمت های مدیریتی در استان تقدیم استاندار شده است، افزود: در حال حاضر ۳۵مدیر میانی و ۲۷۴مدیر پایه در حوزه زنان در استان داریم.

 

قاسمی طوسی با بیان اینکه جمعیت مازندران با سرعت رویه پیری است، گفت: اقبال کم جوانان به ازدواج و پیرشدن جمعیت بخشی به مشکلات اقتصادی و بحشی به فرهنگ برمی گردد.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم بانوان کارآفرین و توانمند را به صداوسیما و اصحاب رسانه و خبر معرفی کنیم، اذعان کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات بانوان در شهرستان ها نیز می تواند در ایجاد درآمد پایدار برای بانوان و همچنین معرفی توانمندی های استان به گردشگران موثر باشد.

 

قاسمی طوسی به فعالیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان اشاره کرد و گفت: خواهر خواندگی های متعددی در استان باسایر کشورهای همسایه دریای خزر منعقد شده است و انتظار می رود که زمینه برپایی نمایشگاه توانمندی های بانوان استان در این کشورها فراهم شود.

 

وی برنامه های روز زن با عطرافشانی گلزار شهدای هولا آغاز می شود، افزود: روز شنبه هفته آینده در سالن اکسین آمل همایش تجلیل از بانوان به همراه جشن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) را خواهیم داشت.

 

قاسمی طوسی از جشن ولادت حضرت زهرا(س) با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران با همراهی سپاه کربلا در سالن سینما سپهر ساری روز شنبه هفته آینده خبر داد و ادامه داد: نشست با بانوان شاغل ادارات شیلات و تجلیل از بانوان آبزی پرور را در بابل داریم.

 

وی با بیان اینکه از بانوان نمونه استان با حضور استاندار مازندران روز سه شنبه 5بهمن ماه تجلیل به عمل خواهد آمد، یادآورشد: جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان را در ساری خواهیم داشت.

 

قاسمی از برگزاری جشنواره اسوه خبر داد و گفت: امسال حدود 200برنامه ویژه روز زن در سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1139190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha