۲۱ زندانی ایرانی محبوس در آذربایجان از مرز آستارا وارد خاک ایران شدند

۲۱ نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان ظهر امروز( چهارشنبه، ۲۹ دی) از مرز زمینی بندر آستارا با حضور مقامات قضایی و امنیتی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، بر اساس موافقت نامه مبادله مجرمین بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و با پیگیری‌های مستمر سفارت کشورمان ۲۱ ایرانی زندانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان متشکل از ۱۸ مرد و سه زن تحویل مسئولان قضایی و امنیتی کشورمان شدند.

 

زندانیان مرد مبادله شده بلافاصله توسط یک دستگاه اتوبوس به اردوگاه حویق در حد فاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی و سلامت، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مرتبط شوند.

 

زندانیان زن نیز نیز به زندان لاکان رشت انتقال داده شدند تا ادامه محکومیت خود را بگذرانند. این زندانیان پس از انتقال به کشورمان باقیمانده دوران محکومت خود را در ایران سپری می‌‌‎کنند و انتقال زندانیان از جمهوری آذربایجان به ایران برای نخستین بار در طول سال جاری است.

 

«سید سعید میرقربانی» در حاشیه انتقال زندانیان، اظهارکرد: این افراد زندانی به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر در جمهوری آذربایجان زندانی شده بودند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا افزود: ایجاد شرایط ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد، از اهداف انتقال زندانیان محبوس در جمهوری آذربایجان به کشور است.

 

میرقربانی خاطرنشان‌کرد: این آخرین گروه از زندانیان زن ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان است و هم اکنون زندانی زن ایرانی در این کشور نداریم.

 

کد خبر 1139225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha