سپاه با روحیه حاج قاسم در کنار دولت انقلابی به مردم خدمت می کند/ بازگشایی راه های مواصلاتی اولویت فعلی

حسین معروفی گفت:تا زمانی که مردم منطقه نیاز به کمک داشته باشند سپاه و بسیج در کنار دولت خدمتگذار، جهادی و انقلابی قرار می گیرد چرا که ما مردم را ولی نعمتان خود می دانیم، مردم جنوب عزیزترین مردم ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۹ دی ماه، «حسین معروفی» در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده زهکلوت، گفت: یکی از مطالبات مردم پس از گذشت مدت ۲ سال از وقوع سیلاب، احداث سیل بند می باشد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: سیل بند خرم شهرستان جیرفت تا جازموریان به طول تقریبی ۷۴ کیلومتر است که کار کارشناسی آن انجام شده است که ان شاءالله در دولت انقلابی، مردمی و جهادی آیت الله رئیسی این مهم محقق می شود تا دیگر شاهد خسارات و به مزارع کشاورزی، دام و دسترنج مردم نجیب، انقلابی، مومن و کوشای منطقه که به دنبال امرار معاش حلال هستند، نباشیم.

وی یادآور شد: ۲ سال قبل شاهد وقوع سیلاب در این منطقه بودیم که برای جلوگیری از تکرار چنین سیلاب هایی اقداماتی صورت می گرفت و امیدواریم این اقدامات در دولت انقلابی آیت الله رئیسی با رویکرد انقلابی، مردمی و جهادی محقق شوند.

معروفی خاطرنشان کرد: ما به عنوان سپاه قطعا در کنار دولت مردمی، برای خدمت به مردم هستیم و با مشارکت دولت، سپاه، مردم، خیرین و واقفین مشکلات را رفع می کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان این مطلب که هفته گذشته نیز این منطقه با سیل مواجه بود، ادامه داد: روز گذشته نیز برای بار دوم این منطقه با سیل مواجه شد که خسارت های زیادی به مردم مخصوصا در حوزه دام و کشاورزی وارد شد که برآورد خسارت ها و جبران آنها در دستور کار دولت خواهد بود.

وی تاکید کرد: اما ما به عنوان سپاه قریب ۴ قرارگاه برای خدمات دهی به مردم تشکیل داده ایم، اولویت اول سلامت و نجات جان مردم بود و در مرحله بعد که اکنون آب فروکش کرده لای روبی منازل، شست و شوی لوازم مردم به وسیله کف کش ها و کارواش است.

معروفی اضافه کرد: همچنین در روستاهای گرفتار سیلاب که امکان تردد به آنها وجود دارد با همکاری هلال احمر و نیروهای بسیجب تا چند روز آینده غذای گرم توزیع می شود

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ابراز کرد: مرحله بعدی ورود دستگاه های مهندسی به منطقه با اولویت بازگشایی راه های مواصلاتی است که در حال حاضر از قرارگاه قدس تیپ سوم نیروی زرهی، لشکر ۴۱ ثارالله، بسیج سازندگی، هوا فضا، وارد شده اند و به فرماندهان سپاه اعلام شده تا در صورت نیاز به دستگاه های بیشتر، اجاره کنند تا مشکل مردم حل شود.

وی اظهار کرد: ترمیم سیل بندهای آسیب دیده در دستور کار قرار دارد تا در صورت بروز بارندگی خسارت مجددی در بر نداشته باشد.

معروفی یادآور شد: برای پخت غذای گرم اعلام شده تا موکب های مردمی در منطقه حضور یابند و در همین راستا امروز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رودبار پخت می شود که یکهزار پرس در زهکلوت و یکهزار پرس در رودبار توزیع می شود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان خاطرنشان کرد: در منوجان ۲ هزار و ۵۰۰ پرس و در کهنوج ۲ هزار پرس پخت و توزیع شده و پیش بینی ما این است که بتوانیم ۱۰ هزار پرس غذای گرم پخت کنیم و این مهم ظرف ۳ روز آینده ادامه دارد تا به فضل الهی وضعیت به حالت عادی برگردد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم منطقه نیاز به کمک داشته باشند سپاه و بسیج در کنار دولت خدمتگذار، جهادی و انقلابی قرار می گیرد چرا که ما مردم را ولی نعمتان خود می دانیم، مردم جنوب عزیزترین مردم ما هستند که تاکنون پای انقلاب ایستاده و فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

معروفی ادامه داد: خطه جنوب کرمان سرداران شهید عزیزی دارد و مردم این منطقه مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری و مورد عنایت ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی هستند، مردم نیز علاقه وافری به سردار شهید سلیمانی دارند و شهید علاقه زیادی به این مردم داشت و ما نیز با روحیه حاج قاسم در کنار مردم هستیم و می طلبد مردم صبوری کنند و مطمئن باشند با صداقت ان شاءالله در کنار آنها هستیم تا بتوانیم یکی یکی مشکلات آنها را حل کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله در خاتمه عنوان کرد: البته این سیل یک امتحان است و علی رغم خسارت ها اما نعمت بزرگی برای خدمت به مردم است که امیدواریم از این نعمت استفاده کنیم و از صبر مردم و متانت مردم نیز تشکر می کنیم.

گفتنی است؛ در این بازدید و به دنبال درخواست یک روشندل زهکلوتی از فرمانده سپاه ثارالله مبنی بر ترمیم سیل بند و جاده روستا، معروفی قول مساعد برای ترمیم سیل بند و خاکریزی جاده پس از فروکش کردن آب را دادند.

کد خبر 1139232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha