برنامه‌های ترویجی کتابخوانی کردستان همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام شد

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ویژه برنامه‌های فرهنگی متناسب در استان و سنندج پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.

عیسی فلاحی سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهارکرد: همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از سوم تا دهم بهمن‌ماه 1400 برگزار می شود، برنامه های فرهنگی متنوعی در کردستان اجرا خواهد شد.

 

 

وی افزود: رونمایی از کتاب، تقدیر از نویسندگان خانم به مناسبت تقارن نمایشگاه با ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، برگزاری جشن امضاء، برگزاری نمایش پرفورمنس با موضوع کتاب در شهر سنندج از جمله مهمترین برنامه های استان کردستان همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهد بود.

 

 

فلاحی اضافه کرد: در صورت صدور مجوز از سوی ستاد مدیریت هوشمند کرونای استان، برگزاری ویژه برنامه مبادله کتاب نیز از جمله برنامه های شاخص در این استان است.

 

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در تمامی برنامه های فصلی فروش کتاب، استان کردستان علیرغم وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب و بالا بودن نرخ بیکاری، مردم این استان همواره کتاب را در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار گرفته است در بین استان های کشور در رتبه های بالا بوده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرسنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است برنامه های ارزشمندی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا در خواهد آمد.

 

 

فلاحی در خصوص مزایای برگزاری نمایشگاه کتاب بصورت مجازی گفت: در دوران کرونا لازم بود دسترسی به آثار مکتوب جدید فراهم شود، برای همین تجربه جدیدی به نام نمایشگاه مجازی کتاب، ایجاد شد. این تجربه جدید می تواند به بازارسازی جدید در حوزه کتاب منجر شود، بازاری که در کنار همه عرصه ها و سکوهای دیگر به مردم فرصت خرید کتاب می دهد.

 

 

وی نمایشگاه مجازی را فرصتی مغتنم برای دسترسی عموم مردم کشور در اقصی نقاط ایران دانستند و اظهار داشت: در نمایشگاه مجازی، زمان، مکان، فاصله جغرافیایی حذف و شرایط برابر و دامنه انتخاب مردم هم گسترده تر شد. 

کد خبر 1139280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha