ظرفیت های خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) معرفی شوند

عسگری خواستار معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عسگری» امروز (۲۹ دی) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دو وظیفه کمک به حل چالش های جمهوری اسلامی ایران (مثل موضوع تولید واکسن) و محرومیت زدایی و توانمندسازی را انجام می دهیم.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به ایجاد اشتغال برای رفع محرومیت، گفت: همه منابع بنیاد برکت را به سمت حوزه اقتصاد سوق می دهیم و در حوزه صنعت و معدن استان خراسان جنوبی جذابیت سرمایه گذاری وجود دارد.

 

وی به فعالیت سه بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی در ۲ حوزه سلامت و جمعیت جزو اصلی‌ترین اولویت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) است.

 

عسگری ادامه داد: بنیاد برکت نیز در حوزه اشتغال و اقدامات عمرانی و زیرساخت با تمرکز فعالیت‌ در روستاها و حاشیه شهرها و همچنین بنیاد احسان نیز در زمینه‌های حمایتی و فوریتهای امدادهای در حوادث فعالیت دارد.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه بنیاد ۱۵ خرداد طرح حمایت از زوج های نابارور را اجرا می کند، گفت: در سال جاری درمان ۲ هزار زوج نابارور در دستور کار است و سهمیه خراسان جنوبی را افزایش خواهیم داد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری تعهد مرمت ۳۰۰ رشته قنات و آبرسانی به هزار و ۴۰۰ روستا را داریم، افزود: اگر در روستاهای آب شور وجود دارد، که بتوانیم با آب شیرین کن‌های کوچک آب روستاها را تامین کنیم، ما حاضر هستیم در این زمینه هم سرمایه گذاری کنیم.

 

عسگری بر انجام تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تکمیل زنجیره هاب شتر در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: اولویت ستاد اجرایی در روستاهای مرزی است چون آنجا مردم آسیب پذیر هستند.

 

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: در زمینه ایجاد سردخانه در خراسان جنوبی هم آمادگی مشارکت ۴۹ درصدی را داریم چون نمی‌خواهیم مدیریت را به دست بگیریم بلکه هدف ما توانمندسازی است.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت یک بیمارستان مجهز ۱۲۰ تختخوابی سیار دارد، تصریح کرد: کاروان سلامت را در استان راه‌اندازی کنید ما تجهیزات بیمارستان را در اختیار شما می‌گذاریم، پول تجهیزات پزشکی را هم می‌دهیم اما شما هم باید برنامه به ما بدهید.

 

عسگری خواستار معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد و بیان کرد: تعهد مدرسه سازی در خراسان جنوبی به اتمام رسیده که آمادگی قرارداد و تفاهم‌نامه جدید برای مشارکت در احداث پروژه‌ها را داریم.

کد خبر 1139282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha