اشتغال و بیکاری ام المشکلات شرق مازندران است

شریعتی گفت: اشتغال و بیکاری ام المشکلات شرق مازندران است و نرخ بیکاری در این منطقه دو برابر استان مازندران است و باید برای برون رفت این معضل چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، « غلامرضا شریعتی» امروز چهارشنبه (29 دی) در آیین تکریم و معارفه فرماندار بهشهر در سالن بصیرت ارشاد اظهار کرد: منطقه شرق مازندران با برنامه ریزی انجام شده برای بخش صنعتی انتخاب شده است و به عنوان قطب صنعتی در استان مازندران فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

 نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود 18.5 درصد بیکاری در شرق مازندران، جامعه و خانواده ها را با مشکلات اساسی روبرو کرده است و بیشترین مراجعات به ما از سوی خانواده ها اشتغال جوانان است.

 

وی خاطر نشان کرد: تابو پتروشیمی در شرق مازندران شکسته شده و با استقرار این صنعت می توانیم شاهد شکوفایی در این بخ باشیم و لذا همه با هم باید برای توسعه در این بخش گام برداریم.

 

 شریعتی افزود: ایجاد پتروشیمی امیرآباد مطالبه مازندران و شرق استان است و یک میلیارد و 300 میلیون یوروی سرمایه گذاری انجام شده و برای 4 هزار نفر ایجاد اشتغال می شود.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی همچنین بندرامیرآباد را ظرفیتی مناسب برای منطقه دانست که رشد و توسعه همه جانبه را با ایجاد کریدور شمال به جنوب در پی دارد.

 

وی در ادامه منطقه آزاد در مازندران را از مطالبات جدی مسئولان دانست و تصریح کرد: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران باید بار دیگر به صحن مجلس رفته و رأی بگیرد و لذا باید در این بخش با رفع معضلات، ورود جدی تری برای این بخش داشته باشیم.

 

شریعتی یادآور شد: تالاب میانکاله برای همه ما و جهانیان مهم است و وجود ریزکردها با توجه به خشکی تالاب وجود دارد و انتظار است که در این بخش با جدیت وارد عمل شده و برای نجات میانکاله تلاش کنیم.

کد خبر 1139354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha