نجف آباد شهر خلاق کتاب معرفی شد

نجف آباد بر اساس نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر خلاق کتاب انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نجف آباد امسال جز پنج گزینه پایتخت کتاب سال 1400 بود که با یک رقابت بسیار نزدیک با سنندج از این موقعیت خارج شد و پایتختی به آن شهر رسید.

تلاش و همت مسئولان شهری و فرهنگی نجف آباد به قدری بود که انتظار می رفت این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این همت و تلاش ارزنده را سرمایه ای برای این دیار دانست و نجف آباد را شهر خلاق کتاب معرفی کرد.

آیین معرفی این اتفاق فرهنگی، با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورد و لوح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهردار و شهروندان فرهیخته و مدیران کارآمد در عرصه کتاب اختصاص اهدا شد.

*شهید حججی مروج کتاب بود

شهردار نجف آباد در آیین معرفی شهر خلاق کتاب گفت: نجف آباد با 2 هزار و 500 شهید جایگاه مهمی در حوزه ایثار و شهادت است و علمای بزرگی نیز در این دیار رشد پیدا کرده اند.

«عبدالرسول امامی« افزود: شهدای شاخص این شهر مثل شهید حججی نام آوازه جهانیان هستند و افتخاری برای این منطقه و کشور ایران شده اند.

وی با اشاره به شخصیت شهید حججی اظهارکرد: این شهید جوان و فرهیخته خود مروج کتاب بود و این مسیر توسط مردم و مدیران نهادهای اجرایی تداوم می یابد.

امامی آمادگی مدیریت شهری در توسعه فرهنگ کتابخوانی را اعلام و تصریح کرد: تلاش خود را برای ترویج این مهم با همکاری دیگر سازمان های متولی بکار خواهیم بست.

*سرمایه گذاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی

سرپرست فرمانداری نجف آباد به افتخارات این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: در این دیار فعالیت های زیادی در حوزه فرهنگی صورت گرفته و فرهنگ مطالعه در بین بسیاری از مردم نهادینه شده است.

«موسی مباشری« بر همکاری و هم افزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و یادآورشد: هزینه در حوزه فرهنگی مثل مطالعه و کتابخوانی سرمایه گذاری برای جامعه و آینده هر منطقه است.

وی از وجود دغدغه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدیریت شهری را شایسته و قابل ملاحظه دانست و گفت: ترویج فرهنگ مطالعه از سنین کودکی حائز اهمیت و کارساز برای آینده سنی خواهد بود.

در این آیین از فعالان حوزه کتابخوانی، ادارات و نهادهای مرتبط در این عرصه، شهرداری و فرهیختگان تجلیل شد.

کد خبر 1139361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha