لزوم تقویت سرمایه‌‌های اجتماعی/ کارهای فرهنگی باید هوشمندانه باشد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بر سرمایه‌های اجتماعی نطام افزوده شود تاکید کرد: باید هوشمندانه در عرصه فرهنگی فعالیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی » امروز(پنج شنبه، ۳۰ دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه کار فرهنگی کار گسترده‌ای است که فضاهای گسترده‌ای را نیز به خود اختصاص می‌دهد گفت: فرهنگ مقوله‌ای است که همه مردم را تحت پوشش قرار می‌دهد و رشد و توسعه سیاست یا اقتصاد و بالعکس بر اثر فرهنگ به وقوع می‌پیوندد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید هوشمندانه در عرصه فرهنگی فعالیت کنیم افزود: جنگ امروز جنگ روایت‌ها و ادراک‌هاست و دشمن درصدد است تا اندیشه‌ها و تفکر مردم را هدف قرار دهد و طرز تفکر آحاد جامعه را نشانه‌گیری کرده است.


وی با بیان اینکه جنگ ادراکی در عرصه سیاست روابط بین کشورمان و کشورهایی چون روسیه، چین و پیرامون را هدف قرار داده است تصریح کرد: آسیب‌هایی که امروز متوجه جامعه شده اگر در مورد کشورهای پیرامونی و یا غربی رخ می‌داد، آنها را از درون متلاشی می‌کرد اما ملت ایران همه ناملایمات را در سایه توجه پرودگار تحمل کرد و قدرتمند ایستاد.

 

فلاحتی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند پاسخگوی بخشی از جنگ‌های روانی دشمن باشد اظهارکرد: امروز نباید نگاه ابزاری به رسانه‌ها داشت بلکه باید از ظرفیت رسانه در این جنگ ادراکی و روایتی بهره برد.

 

وی خواستار راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توسط دولت سیزدهم شد و گفت: دنیای امروز دنیای اطلاعات و ارتباطات است و ما هم باید از آن بهره گیریم زیرا با بسترسازی شبکه ملی اطلاعات بخشی از مشکلات و شبهات پاسخ داده می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تقویت تشکل‌های دینی، قرآنی و مردم نهاد متذکر شد: باید بر فعالیت این تشکل‌ها نظارت شود در غیراین صورت دشمن در آن رخنه و نفوذ می‌کند. توطئه دشمن نفوذ در تمام تشکل‌های مردمی پشتیبان نظام است.

 

وی تاکید کرد: باید سازه‌هایی که می‌توانند توانمند فعالیت کنند را مورد آموزش قرار دهیم که اگر غفلت کنیم دشمن ورود می‌کند.

 

فلاحتی با بیان اینکه جلسات شوای فرهنگ عمومی باید خروجی داشته باشد، برخی ناهنجاری‌های موجود در جامعه را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: باید در برابر کسانی که می‌خواهند در برابر انقلاب و نظامی که برگرفته از معارف دین خداست، بایستیم.

 

وی با اشاره به استفاده دشمن از ابزارهای نوین برای استحاله فرهنگی که خانواده را هدف گرفته است تصریح کرد: باید در برابر خطر تهاجم فرهنگی که از طریق بازی‌های موبایلی وارد خانواده می‌شود، واکنش سریع داشته باشیم چرا که از درون خانواده در حال ترویج فرهنگ غریب است.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید در کنار تمام ناهنجاری‌ها و بدی‌ها، هنجارها و خوبی‌ها را نیز دیده و به جامعه منتقل کنیم افزود: خوبی‌های بسیاری در جامعه وجود دارد و باید با بیان آن به مردم از ناامیدی و دلسردی جلوگیری کنیم. به فرموده رهبر معظم انقلاب:"‌مردم ما را در زیر تابوت شهید سلیمانی باید شناخت نه نظرسنجی ها". با وجود تمام مشکلات، وقتی پیکر شهیدی وارد کشور می‌شود مردم حضوری باشکوه برای بیعت با شهدا دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بر سرمایه‌های اجتماعی نطام افزوده شود خاطرنشان کرد: مردم باید مطالبه‌گر باشند و از طرف دیگر باید خدماتی هم که به مردم می‌شود را بیان کنیم. اگر انتقاد  می‌کنیم باید خدمات را هم بیان کنیم تا مشکلات برطرف شود.

کد خبر 1139386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha