۲ روستا در بافت باارزش روستایی قرار گرفت

مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شیروان گفت: دو روستای شیروان در بافت باارزش روستایی قرار گرفت.

«عزیز ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: نقشه برداری بافت باارزش دو روستای بلغان علیا و کهنه اوغاز از توابع بخش مرکزی این شهرستان شروع شد و در اولویت قرار گرفته است.

 

مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شیروان در خصوص اهمیت بافت باارزش روستایی عنوان کرد: برای اجرای این طرح ها نیاز به تخریب نیست و سعی خواهد شد روستاهای گردشگری با بافت سنتی حفظ شود که پس از نقشه برداری مطالعات آن انجام خواهد شد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه در این طرح محدودیت اعتبارات وجود ندارد خاطرنشان کرد: برای روستاهای گردشگری و بافت باارزش هدایت آب های سطحی، بدنه سازی و جدول گذاری انجام خواهد شد که اجرای عملیات مزبور از سال آینده شروع خواهد شد.

 

وی حفظ ارزش ها و ساماندهی بافت های روستایی، احیای فرهنگ و معماری بومی و افزایش سطح کیفی زندگی ساکنان روستایی را از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و افزود: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و موجب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است.

 

وی با اشاره به بافت باارزش روستای اسطرخی از توابع بخش مرکزی این شهرستان که عملیات ساخت آن چندین سال است اجرا شده تصریح کرد: اکنون این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 30 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده و اتمام آن 20میلیارد ریال دیگر اعتبار می طلبد.

 

مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شیروان افزود: تاکنون عملیات هدایت آب های سطحی، سنگفرش و بدنه سازی برای بافت باارزش روستای اسطرخی شیروان انجام شده که پیش بینی می شود تا سال آینده به اتمام برسد.

 

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

 

 

 

کد خبر 1139419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha