پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی راهکار پیشگیری از بروز حوادث است

سرهنگ چغلوند گفت: پایبندی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی واحتیاط و اصول و تکنیک های رانندگی تدافعی از مهم تن راهکاری کاهش تصادفات است.

سرهنگ‌ «مرتضی چغلوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: امروزدربسیاری از کشورهای دنیا رانندگی در معابر و راه ها بصورت تدافعی است؛ درحالیکه در کشور ما بیشتر رانندگان بصورت تهاجمی رانندگی می کنند.

 

وی سرعت و سبقت های غیر مجاز را نوعی رانندگی تهاجمی برشمرد و افزود: شاید تعداد کسانی که این گونه رانندگی می کنند کمتر از 5 درصد افراد جامعه باشد اما به هر حال این عده آستانه تحمل پایینی دارند و در راه‌هایی که ترافیک سبک‌تر و عرصه برای تاخت و تاز بازتر است، مشکلاتی را برای دیگر کاربران ترافیک فراهم می‌کنند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان، خاطرنشان کرد: پایبندی رانندگان به اصول رانندگی تدافعی، راهکاری برای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی است.

 

وی تصریح کرد: در رانندگی تدافعی، فرد به گونه ای رانندگی می کند که هم خودش برای خودروهای دیگر حادثه ساز نشود و هم حواسش به همه جوانب بوده و مراقب است تا خودروهای دیگر با او تصادف نکنند.

 

سرهنگ چغلوند ابراز کرد: رانندگی تدافعی دارای 5 اصل کلی است که شامل، حفظ میدان دید افقی تا حد استاندارد، تامین میدان دید اطراف خودرو و حفظ فواصل خودرو در تمام جوانب، حفظ کامل هوشیاری حین رانندگی، تشخیص شرایط ناایمن جاده و آب و هواو توانایی عکس العمل در رانندگی و تبادل پیام بین راننده و سایر رانندگان و عابران از طریق وسایل هشدار دهنده خودرو مانند بوق و چراغ بالا و یا حرکات دست و سر راننده و اطمینان از واکنش طرف مقابل است.

 

این مقام انتظامی اظهار کرد: با توجه به هشدار های هواشناسی در خصوص بارش های آخر هفته انتظار داریم رانندگان از  سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت سفر حتما توجه لازم به اخبار مسیر های حرکتی و هشدارهای پلیس و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند تا سفر ایمنی داشته باشندو اصول رانندگی تدافعی را حتما به خاطر داشته باشند.

کد خبر 1139479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha