۱۳۳۱ گرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شد

فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۳۱ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار علی آزادی فرماندهی انتظامی استان کردستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: براساس دستورات رئیس جمهوری، همه دستگاههای اجرایی و مرتبط با ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر مکلف شده‌اند به برنامه‌ریزی مناسب نسبت به اجرای مصوبات در سقف اعتبارات و باید گزارش عملکردهای خود را به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارسال کنند.

 

 

وی با اشاره به مصوبات ستاد کشوری افزود: ساماندهی معتادان متجاهر با همراهی سازمان‌های مرتبط و تامین اعتبار که 50 درصد به عهده ستاد و مابقی برعهده استاندار و شهرداران است، از جمله مصوبات ستاد بود.

 

 

فرماندهی انتظامی استان کردستان یادآور شد: ایمن‌سازی افراد سالم و در معرض خطر نیز از مصولاتی است که رسانه‌ها و دستگاههای فرهنگی باید در این راستا همراهی و همکاری کنند.
 

 

 

سردار آزادی اعلام کرد: مهمترین آسیب اجتماعی و عوارض اعتیاد، سرقت، ناامنی و طلاق است که به عنوان تهدید و بحرانی در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت دستگاهها و نیروهای نظامی و انتظامی برای شناسایی معتادان و فروشندگان مواد تلاش مضاعف صورت گیرد.

 


 

وی همچنین به کشفیات استان در سالجاری پرداخت و افزود: در مجموع یک‌هزار و 331 گرم انواع مواد مخدر در استان در طول سالجاری تاکنون کشف شده که نسبت به سال قبل 22 درصد رشد نشان می‌دهد.

 

 

فرماندهی انتظامی استان کردستان عنوان کرد: در مجموع دو هزار و 960 نفر شامل قاچاقچی، خرده‌فروش و حمل کننده، کشت کننده و نگهدارنده در استان دستگیر شده‌اند.
 

 

 

300 زندانی از طریق صنایع دستی و حرفه‌آموزی برای خود و خانواده کسب درآمد می‌کنند

 

 

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این جلسه اعلام کرد: ورودی زندان‌ها بصورت مستقیم 25 درصد و به صورت غیر مستقیم 50 درصد جرائم مواد مخدر را شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اکثر زندانیان مرتکب جرائم مواد مخدر به ویژه سارقین درگیر اعتیاد هستند، گفت: زندانیان مشاوره و فرم‌های سلامت توسط پزشکان و روانشناسان برای آنها تکمیل می‌شود و سپس مرحله سم‌زدایی برای آنها انجام می‌گیرد که تا پایان آذر ماه 918 مورد سم‌زدایی برای زندانیان معتاد در زندان‌های استان انجام گرفت.

 

 

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان همچنین به اشتغال زندانیان حوزه مواد مخدر پرداخت و یادآور شد: در زندان سنندج نزدیک 300 نفر درگیر شغل مولد هستند که از طریق صنایع دستی و حرفه‌آموزی برای خود و خانواده یک میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.

 

 

فتحی عنوان کرد: تاکنون با همکاری فنی حرفه‌ای بالای دو هزار نفر زندانی، گواهینامه فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند که بعد از آزادی از زندان‌ها می‌توانند جذب بازار شوند.

کد خبر 1139481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha