زلزله به بناهای تاریخی آران‌ و بیدگل آسیب نرساند

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان آران‌وبیدگل گفت: زلزله ۴.۹ ریشتری امروز صبح شهرستان آران و بیدگل، آسیبی به بناهای تاریخی این شهرستان نرساند.

سیدحسین‌ چاکری‌ بادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: زلزله ۴.۹ ریشتری امروز صبح شهرستان آران و بیدگل، آسیبی به بناهای تاریخی این شهرستان نرساند.

 

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آران‌ و بیدگل افزود: علیرغم اینکه مرکز این زمین لرزه در فاصله حدودی ۱۰ کیلومتری کاروانسرای تاریخی مرنجاب بوده است، این زلزله نسبتا شدید به این بنای مهم تاریخی و دیگر ابنیه شهرستان آسیبی وارد نکرده است.

 

چاکری افزود: در همان ساعات اولیه این حادثه و به‌ منظور بررسی و برآورد خسارت زلزله، گروه‌های بررسی و یگان حفاظت سریعا به کاروانسرای مرنجاب و دیگر بناهای تاریخی  اعزام شدند که خوشبختانه هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر ایجاد خسارت و یا آسیب دیدن بناهای تاریخی این شهرستان بر اثر وقوع این زمین‌لرزه گزارش نشده است.

 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان هم در این زمینه گفت: با توجه به همسایه بودن شهرستان کاشان با شهرستان آران‌وبیدگل که مرکز این زمین لرزه بود، در هنگام وقوع این حادثه، قسمت‌هایی از شهرستان کاشان نیز دچار زمین لرزه خفیفی شد که بلافاصله گروه‌های سرکشی و نظارت به‌منظور بررسی وضعیت بناها و محوطه‌های تاریخی شهرستان سریعا در همان ساعات اولیه به این اماکن اعزام شدند.


مهران سرمدیان ادامه داد: خوشبختانه با توجه به بررسی‌های انجام شده، هیچ‌گونه آسیبی به بناهای تاریخی این شهرستان وارد نشده است.

 

۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است. آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

کد خبر 1139514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha