سه کانون استان اصفهان پیشتاز در رقابت فهما

کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران، مهدی موعود فلاورجان و معراج الصالحین کاشان به ترتیب در رواق کتاب، فناوری و کارآفرینی به مرحله نهایی رقابت های فهما راه یافتند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: حدود 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در 12 رواق تخصصی در این رویداد ملی به رقابت پرداختند که از میان آنها سه هزار و 200 کانون در مرحله اول و در سطح استان انتخاب شدند که از میان این تعداد منتخب حدود 400 کانون بنابر شاخصه های مختلف انتخاب و در مرحله نیمه نهایی با ارزیابی های دقیق و در پنج مولفه، سرانجام 70 کانون به داوری های نهایی راه یافتند.

پنج مولفه مرحله نیمه نهایی و نهایی شامل خودکفایی، مسجدمحوری، جذابیت هنری، پیوست رسانه ای و فعالیت تشکیلاتی بود که کانون ها در این مرحله باید از آن امتیاز کسب کنند.

از میان 28 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان که به مرحله کشوری رسیدند، کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران، مهدی موعود فلاورجان و معراج الصالحین کاشان به ترتیب در رواق کتاب، فناوری و کارآفرینی به مرحله نهایی رقابت های فهما راه یافتند.

ارزیابی داوران در مرحله نهایی روز 30 دیماه به پایان می رسد و منتظریم تا هیات داوران نتایج نهایی را اعلام و پایتخت فهما کشور را مشخص و معرفی کنند.

سه کانون استان اصفهان راه یافته به مرحله نهایی سال گذشته در طرح ایران قوی نیز مفتخر به کسب عنوان برتر و شایسته تقدیر بودند.

بررسی میدانی فعالیت های این سه کانون از فعالیت تخصصی و به روز این مراکز حکایت دارد که نه تنها در رواق های مذکور بلکه در دیگر رواق ها نیز دارای ظرفیت و پتانسیل خاصی می باشند.

*کانون های برتر قطب فرهنگی شهرستان ها

کانون های فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران، مهدی موعود فلاورجان و معراج الصالحین کاشان هر کدام در شهرستان های حوزه فعالیت یک قطب فرهنگی و هنری محسوب می شوند.

مدیریت شبکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد منطقه اطراف خود و ایجاد هم افزایی بین بخشی برای کانون ها از سهم این مراکز در هر منطقه به شمار می رود.

 

*نوآوری و جذابیت فعالیت در کانون های منتخب

این دسته از مراکز فرهنگی و هنری از ظرفیت های نوین برای انجام فعالیت ها استفاده کرده و جذابیت در برنامه ها زبانزد خاص و عام است.

تکنولوژی و فضای مجازی در خدمت این مراکز قرار گرفته و فعالیت های فرهنگی با استفاده آن اشاعه و توسعه یافته و این چنین ظرفیتی در دوران کرونا مانع از تعطیلی فعالیت ها شده است.

*پیوست رسانه ای در فعالیت های کانون های منتخب

یکی از اقداماتی که در برخی از کانون های فرهنگی و هنری و تشکل های مردم نهاد مغفول مانده، انعکاس رسانه ای و اطلاع رسانی است که این موضوع با ریاکاری و تظاهر به خطا گرفته شده است و این مرز بین ظاهرنمایی و اطلاع رسانی باعث فراموشی و یا عدم انجام انعکاس رسانه ای و کار تبلیغی شده است.

پیوست رسانه ای در فعالیت های کانون های منتخب بوده که آن ها با معرفی فعالیت های خود در رسانه ها سعی در جذب افراد به مسجد و کانون داشته و الگوسازی کرده اند و هدف آنان ظاهرنمایی نبوده است.

فعالیت رسانه ای در جذب عضو، جلب نظر خیرین و انعکاس فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد کارساز بوده و مایه افتخار برای اهالی فرهنگ و هنر دینی شد.

 

کد خبر 1139625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha