با دستور رئیس جمهوری احشام و لوازم منزل سیل زدگان تامین می شود

علی زینی وند گفت: رئیس جمهوری دستور دادند تا نهادهای انقلابی همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام، تمام احشام و لوازم منزل سیل زدگان را تامین کنند این اولین بار است که در سیلاب همچنین اتفاقی می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱ بهمن ماه «علی زینی وند» در ارتباط تلفنی با شبکه خبر، گفت: رئیس جمهوری در سفر مسکو به طور مداوم پیگیر مشکلات مردم سیل زده بودند شب گذشته نیز  هم زمان با ورود به فرودگاه در اولین تماس احوال مردم سیل زده جویا شدند و در اولین فرصت به جنوب کرمان سفر کردند و اکنون در منطقه حضور دارند.

 

استاندار کرمان افزود: ۲ روز گذشته نیز وزیر کشور در منطقه حضور داشتند و مردم احساس کردند که دولت تمام وقت در کنار آنها است خیلی آرامش به منطقه داده است

وی ابراز کرد: برخی از روستاهاباتلاقی است و هنوز به بخشی از این روستاها دسترسی راحت به وجود ندارد اکنون قریب ۷۲ روستا همچنان در دسترسی نداریم که ۷۰ درصد این روستاها در حوزه ریگان است که در ارتفاعات کوهستان هستند جاده قطع بود که اکنون کلیه تجهیزات راهداری بسیج شدند تا غروب بازگشایی می شود.

زینی وند اظهار کرد: ۳ روستا در حوزه جازموریان دسترسی نداریم بقیه با ماشین ها شاسی بلند، کامیون و امداد رسانی هوایی به آنها شده و امیدواریم ظرف فردا و پس فردا برای امداد رسانی دسترسی پیدا کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: در برآورد خسارت با وقوع ۲ سیلاب مداوم، سیل اول ۳ میلیارد تومان برآورد خسارت شد اکنون رئیس جمهوری در دولت دستور دادند که اعتبار اولیه ای برای انجام کارهای ضروری در اختیار ما قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری دستور دادند نهادهای انقلابی همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، تمام احشام و لوازم مردم را تامین کنند این اولین بار است که در سیلاب همچنین اتفاقی می افتد و ظرف ۱۵ روز آینده این لوازم در اختیار سیل زدگان قرار داده می شود.

زینی وند در خاتمه عنوان کرد: برآورد اولیه خسارات عمده ما در حوزه کشاورزی و زیرساخت ها در جاده ها است که پیش بینی می شود در این دوره ۴ میلیارد تومان خسارت داشته باشیم، شب گذشته جمع بندی خوبی صورت گرفت و امروز نیز جمع بندی را تقدیم رئیس جمهوری می کنیم که به سرعت بخشی از این خسارات را جبران کنیم.

کد خبر 1139676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha