رشد ۱۵۶۷۴ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۵۶۷۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۳ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 6 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 15674 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 223 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، فارس، شبندر، شپنا، وغدیر و شتران به ترتیب با 3297، 2801، 1148، 940، 872، 792، 790 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ایران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 6 بهمن) شاخص کل فرابورس با 42 واحد رشد در ارتفاع 16 هزار و 998 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، غصينو - صنعتي مينو، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، شگويا - پتروشيمي تندگويان و حآفرين - ريل پرداز نو آفرين در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 5 بهمن) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 9191 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 226 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی معادل ۲.۱۶ درصدی به یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸۹ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۵۴ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۵۷۹ واحدی معادل ۲.۱۶ درصد به رقم ۲۹۸ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۶۹۰۸ واحدی، عدد ۳۱۷ هزار و ۶۶  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۳۶ واحدی به رقم ۱۹۹ هزار و ۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۱۱۶۷ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۴۶۸ واحد کاهش به رقم ۹۱۲ هزار و ۴۶۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۵۹۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فارس، شپدیس، نوری، پارسان، فولاد، فخور، تاپیکو به ترتیب با 1216، 930، 899، 706، 511، 418، 345 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، نوري - پتروشيمي نوري، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شتران - پالايش نفت تهران، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان و انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فارس، نوری، شپدیس و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بموتو، قرن  و رکیش تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خلنت(لنت‌ ترمزایران‌) با ۴.۲۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای بموتو، کپارس، کسرام و لابسا بود. همچنین نماد معاملاتی ستران(سیمان‌ تهران‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شیراز، خراسان ، غاذر و پسهند قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۸ هزار و ۵۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1139694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha