استقلال سیاسی ایران در اوج است/رسانه های بیگانه هراسان از دستاورد سفر هیئت های عالی رتبه ایرانی هستند

امام جمعه کرمان گفت: رسانه های بیگانه از این دستاوردهای سفرهای هیئت های عالی رتبه هراسان هستند و تلاش می کنند آن را کوچک و ذهن ما را مدیریت کنند تا مأیوس شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه(اول بهمن) در ادامه سلسله مباحث هفته گذشته به دستور خداوند به پیغمبر و توصیه به صبر در برابر عنادها و لجاجت دشمنان، نادانی برخی افراد هتاک، در برابر تمایلات نفسانی و هوس ها و... اشاره کرد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ صبر را کلید همه پیروزی‌ها عنوان و تأکید کرد: این دستورات فقط برای شخص پیامبر نیست بلکه قرآن چون کتاب هدایت است آیات و دستورات آن برای ما هم هست.

 

 

وی دومین دستور الهی به پیامبر را استغفار نسبت به گناه و معصیت عنوان و بیان کرد: وجود مقدس پیامبر هیچ وقت به گناه و معصیت آلوده نخواهد شد اما این دستور از باب ترک اولی و شاید از باب «حسنات الابرار سیئات المقربین» و مهمتر اینکه از باب دستورالعمل برای جامعه انسانی باشد که به شخص اول اسلام صادر می شود.

 

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بر اساس فرموده معصوم، استغفار در پیشگاه خداوند شرایطی دارد که اولین آن، پشیمانی است نسبت به آنچه انجام دادیم رفتار و گفتاری که نباید می کردیم؛ اظهار کرد: شرط دوم استغفار این است که عزم را جزم کنیم دیگر این رفتار را تکرار نکنیم و اراده را پولادین کنیم که حرف معصیت را دیگر تکرار نکنیم.

 

 

 

وی از بین بردن آنچه از حرام بر تن انسان روییده و چشیدن رنج طاعت را از دیگر شرایط استغفار نام برد و گفت: امیدواریم شرط اساسی در احراز سعادت که استغفار در پیشگاه خداوند است و از روی دل انسان سرچشمه گرفته باشد؛ در زندگی ما پررنگ باشد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نمازجمعه به سالروز رحلت حاج شیخ عباس قمی به عنوان عالمی مقدس اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شیخ الفقها، شیخ مرتضی انصاری تصریح کرد: همه طلبه ها و روحانیت باید شاگردی شیخ انصاری را بکنند چون در علم فقه و اصول دو کتاب بسیار ذی قیمت نوشته است لذا با کمال احترام و تکریم این دو سالگرد را ارج می نهیم.

 

 

 

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزند عزیزش حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) و نیز بزرگداشت روز زن؛ نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در توصیه پیامبر اکرم در خصوص قرآن و عترت تصریح کرد: در بخش عترت، نقش حضرت زهرا به عنوان ام الائمه نقش بی بدیل و بی نظیری است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان ادامه داد: قرآن که یکی از دیگر وجه های هدایت جامعه است و بیست و سه سال رسالت پیامبر صرف تبیین و تفسیر آن شد؛ همان کتابی است که قرآن در توضیح آن فرمود نوری است که همه موحدان با این کتاب نورانی می شوند؛ هر چه به دستورات آن بیشتر عمل کرده و هر چه گزاره های آن را در زندگی عمل کنیم نورانی تر می شویم.

 

 

 

وی افزود: در کنار این قرآن عترت و ائمه هستند و حضرت زهرا بسترساز عملیاتی شدن عترت در جامعه و ام الائمه است؛ امامت ‌و ولایت که تکمیل کننده نبوت و رسالت هستند آن که سهم او در این بستر مهم را در فراهم کرده و هم در جامعه که دخت نبی مکرم اسلام و هم در رفتاری که از خود فاطمه زهرا شاهدیم زهرا سلام الله علیها است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با افزودن اینکه سال ها از سالگرد درس تاریخ ساز امام در حوزه علمیه قوی و قَدَر نجف می گذرد که امام تبیین ولایت فقیه با همه ابعاد و شئون را به درس خارج در نجف کشاند؛ گفت: آن هم در منظر علمای بزرگ نظریه مترقی ولایت فقیه را به بهترین وجه ممکن طرح فرمودند که در دوران غیبت، فقیه جامع عادل و الشرایط است که امامت جامعه را به عهده دارد و این نظریه مترقی ولایت فقیه را نه تنها امام به خوبی آن را تبیین کرد بلکه با انقلاب شکوهمند اسلامی عملیاتی کردن این طرح مترقی را در یک تابلوی تمام نما در معرض دید همه قرار داد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: خیرات و برکات ولایت فقیه را در سال های بعد از انقلاب کامل حس می کنید و می بینید؛ کشوری که امروز در حوزه های مختلف استقلال به معنی واقعی کلمه را به دست آورده و در بعضی جاها اگر خدشه ای وجود دارد، چنین نیست که توان مستقل شدن را نداشته باشیم اما بدخواهان ‌از طرفی و سهل انگاری از درون این فرصت را برای ما کامل فراهم نکرده است.

 

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد: استقلال سیاسی کشور از همان آغاز انقلاب تاکنون مثال زدنی است و ما باید به آن ببالیم؛ امروز کشوری هستیم که خودمان حرف می زنیم و متناسب با ابرقدرت ها تنظیم نمی کنیم، کشور مقتدر و با منطق در حوزه سیاست؛ استقلال نظامی ما امروز در اوج است.

 

 

 

وی تصریح کرد: امروز به برکت نیروهای مسلح توانستیم کشور مستقل و مقتدر در صحنه داشته باشیم که ابرقدرت ها از قدرت نظامی ما هراس دارند؛ در استقلال فرهنگی هم آنقدر مبانی دینی ما قوی است که ضعف ندارد  و اگر هم ضعفی هست در حوزه عملیات است؛ استقلال فرهنگی مهمترین استقلال برای یک کشور است.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با متذکر شدن این نکته که استقلال سیاسی و فرهنگی و نظامی و اقتصادی زمانی مفهوم کامل خود را پیدا می کند که تحت زعامت استقلال فرهنگی باشد؛ گفت: در بخش استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که باید دولت جدید و ریاست جمهوری را کمک کنیم زیرا دولت دو آهنگ جدید در استقلال اقتصادی آغاز کرده که یکی رفع تحریم ها است اما فقط به آن بسنده نکرده و ظرفیت های اقتصادی و همسایگان همه را به کار می گیرد.

 

 

 

وی سفرهای هیئت های عالی رتبه کشور در دولت جدید را در همین راستا دانست و گفت: رسانه های بیگانه از این دستاوردهای سفرهای هیئت های عالی رتبه هراسان هستند و تلاش می کنند آن را کوچک و ذهن ما را مدیریت کنند تا مأیوس شویم که باید مواظب باشیم.

 

 

 امام جمعه کرمان با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان از مسئول اجرایی استان، سپاه و بسیج، گروه های جهادی و مردم قدردانی و تأکید کرد: کمک ها به صورت جدی به این منطقه گسیل شود.

کد خبر 1139705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha