شرط اصلی تحقق حکومت علوی و اسلامی در جامعه برقراری عدالت است

حجت‌الاسلام صفری گفت: شرط اصلی تحقق حکومت علوی و اسلامی در جامعه را برقراری عدالت واقعی است و مجریان عدالت و حاکمان و مسئولان و خواص و کارگزاران حکومتی باید خودشان عدالت‌خواه، ظلم ستیز و عادل باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر نماز جمعه بخش لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» امروز (1 بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد صدیقه کبری حضرت زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره) و تبریک روز زن و روز مادر، از همگان خواستند تا به پویش (من یک مادرم) بپیوندند ‌و از زنان سرپرست خانوار حمایت و کمک کنند.

 

امام جمعه لاهرود در ادامه شرط اصلی تحقق حکومت علوی و اسلامی در جامعه را برقراری عدالت واقعی خوانده و تصریح کرد: مجریان عدالت و حاکمان و مسئولان و خواص و کارگزاران حکومتی باید خودشان عدالت‌خواه، ظلم ستیز و عادل بوده و در واقع خودشان از فساد به دور باشند تا بتوانند عدالت واقعی را اجرا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت زندگی مسئولان نباید بالاتر از سطح زندگی اقشار متوسط و ضعیف جامعه باشد، اعلام داشت: مسئولان و مقامات نباید فامیل و خویشاوندان خود را به پست های مهم و فعالیت های اقتصادی منسوب کنند تا زمینه ی ایجاد رانت و فساد برچیده شود.

 

حجت الاسلام صفری افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا مردم بتوانند نظارت و مطالبه گری کنند و نهضت پاسخگویی مسئولان به راه بیفتد.

 

خطیب جمعه لاهرود در ادامه سفر آقای رئیسی رئیس جمهور محترم کشورمان به کشور روسیه را مثبت ارزیابی کرده و عنوان کرد: این سفر دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی قابل قبول داشت و همچنین رزمایش مشترک بین سه کشور قدرتمند ایران، چین و روسیه، سد محکمی در برابر استکبار جهانی خواهد بود و قدرت بازدارندگی آن برای کشورهای غربی و شیطان بزرگ آمریکا، غیره قابل تحمل است.

 

وی در ادامه از تلاش های شبانه روزی و زحمات کارکانان راهداری، هلال احمر، شهرداری ها و دهیاری ها بخاطر بازگشایی جاده ها و راه های ارتباطی در شبانه روز گذشته که با تمام توان در میدان عمل حاضر بودند، تشکر کرده و ادامه داد: تلاش مضاعفی از سوی ارگان های ذیربط در خصوص بازگشایی و برف روبی جاده و معابر صورت گیرد.

 

ایشان همچنین از مردم بخصوص کسانی که اوضاع مالی و اقتصادی خوبی دارند خواست تا در این اوضاع گرانی و وضعیت بحرانی اقتصادی، از فقرا و نیازمندان دستگیری کرده و با احسان و نیکوکاری به هم وطنانمان یاری رسانند.

کد خبر 1139739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha