توسعه روابط ایران و روسیه به امنیت و رفاه دو ملت کمک می‌کند

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: توسعه روابط ایران و روسیه به امنیت و رفاه دو ملت کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره (س) و روز زن و میلاد فرزندش امام راحل گفت: در عظمت و شخصیت حضرت زهرا (س) که معرف آن حضرت (س)، خدا، رسول اعظم (ص)، ائمه اطهار (ع) و قرآن هست. سوره هل أتی، سوره کوثر، آیه مباهله، مودّت، تطهیر، اهل الذکر و ده‌ها آیه دیگر در شأن آن حضرت نازل شده است.

وی افزود: رسول اکرم (ص) به دفعات مختلف با بیان و کردار و عمل خویش دخترش حضرت زهرا (س) را معرفی کرد و فرمود: عزیزترین مردم در نزد من است، همچنین در روایات داریم که رسول اکرم (ص) هر کس این دختر را می‌شناسد، که می‌شناسد و هر کس که نمی‌شناسد بداند که او فاطمه دختر محمّد پیامبر خداست و او پاره‌ای از وجود من، قلب من و روح من است، پس هر که او را آزار دهد مرا آزرده است و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است.

حجت الاسلام نورپور با اشاره به آغاز سومین رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند، اهداف این رزمایش را تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی، مقابله با تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی برشمرد و خاطر نشان ساخت: این رزمایش پیام شفاف و قاطعی به بیگانگان و ناامن سازان منطقه دارد و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها گیرنده اصلی این پیام هستند.

خطیب نماز جمعه گلستان با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به روسیه اظهار داشت: سفر ریاست محترم جمهور، آیت الله رئیسی به روسیه و اقامه نماز در دیار کفر، دیاری که بیش از ۷۰ سال در آن با توحید و مظاهر آن مبارزه کردند، دیاری که در آن ۳۰ هزار معبد توحیدی (۱۵ هزار مسجد و ۱۵ هزار کلیسا) ویران شد، بسیار مسرت بخش بود.

وی افزود: توسعه روابط ایران و روسیه به امنیت و رفاه دو ملت کمک می‌کند و در این سفر توافقات خوبی فی ما بین مسئولین دو کشور در عرصه‌های مختلف صورت گرفته است.

حجت الاسلام نورپور ادامه داد: رزمایش ترکیبی جمهوری اسلامی ایران با حضور فرزندان غیور سپاهی و ارتشی با دو کشور ابرقدرت جهان و استفاده از سلاح‌ها و موشک‌های تولید داخل و نیز سفر ریاست محترم جمهور همه و همه اقتدار و سربلندی و موقعیت ممتاز کشورمان را نشان می‌دهد که از برکات انقلاب است.

امام جمعه بخش گلستان با توصیه به شهردار، اظهار داشت: از کلنگ زنی‌های بدون پشتوانه اجتناب شود و مردم می‌خواهند عملکرد شهردار را ببینند. پیشرفت و توسعه شهر گلستان نیازمند کار جهادی است.

نورپور در پایان به مسئولین شهرستان توصیه کرد: در جلسات غیرضروری شرکت نکنند، وقت آنان مال بیت المال است و باید برای خدمت به مردم صرف شود.

کد خبر 1139758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha