حرکت عالم به سمت فرج/مسئولین حق ندارند در این دوره غفلت کنند

حجت‌الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه عالم در سمت فرج در حال حرکت است گفت: تحلیل و بصیرت یعنی همین که ما بدانیم کجا قرار گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱ دی) با تاکید به اخلاص در عمل، بیان کرد: انسان نیز مانند هر اتفاقی که در دنیا رخ می دهد جاذبه ای دارد از این رو باید هر عملی که از او صادر می شود برای رضای خدا بوده و از خودش جدا کند.



امام جمعه موقت سنگر اظهار کرد: اخلاص یعنی خود ندیدن و اینکه انسان از هر گوشه ای و هر مقداری بخواهد خودش را ببیند عملش به خودش برمی‌گردد و در این دنیا حبس می شود.

 


وی گفت: اگر انسان به اینگونه به موضوع اعمالش نگاه کند موفقیتش در مسیرش بندگی روز افزون خواهد بود.


 
حجت‌الاسلام اسماعیل پور با نگاهی به اتفاق های سیاسی، اجتماعی کشور و دنیا در هفته ای که گذشت اظهار کرد: با داده های مذهبی و دقت در فرمایشات مقام معظم رهبری این موضوع کاملا مشخص است که ما داریم کاملا در مسیر بستر سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) گام بر می داریم.



وی اذعان کرد: تحلیل و بصیرت یعنی همین که ما بدانیم کجا قرار گرفته ایم.



حجت‌الاسلام اسماعیل پور اضافه کرد: البته اینکه اقتصاد ما یک تکانی بخورد خوب است اما در مجموع، رفت و آمدهای داخلی و خارجی رئیس جمهور و دولت مردان باید این اتفاق را رقم بزند و مردم ما از این فضای اقتصادی بد که وجود دارد رها کند‌



حجت‌الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه نقش دعا را نباید فراموش کنیم ادامه داد: نکته اصلی و مهم در سیره و فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری این است که؛ هیچ  کسی، بخصوص مسئولین حق ندارند در این دوره از ظهور جهانی ولی عصر(عج)، غفلت کنند.



وی با تاکید بر اینکه عالم به سمت فرج در حال حرکت است افزود: مشکلات اقتصادی کشور کاملا برای همه ملموس است اما باید به این نکته عقیدتی و معرفتی دقت کنیم که ما در مسیری گام بر می داریم که مورد توجه حضرت ولی عصر(عج) است و ایشان بیشتر از ما منتظر است که این اتفاق بیفتد.



حجت‌الاسلام اسماعیل پور با استناد به فرمایشات آیت‌الله حسن زاده آملی که این انقلاب را ظهور صغری دانستند گفت: زمینه سازی و بستر سازی در حال اتفاق است و چون از طرفی دشمن نیز در حال تلاش است از این رو گاهی سرعتش کند و گاهی زیاد می شود.

 


وی با اشاره به اینکه هشت سال گذشته سرعت ما خیلی کند شد ادامه داد: حالا که سرعت ما در حال زیاد شدن است باید بدانیم که افراد هم در رهبری و هدایت جامعه اثرگذار هستند.



حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه «تحول در فضای اقتصادی» اگرچه توصیه سوم حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب است اما در توضیحات ایشان همیشه توصیه اول بوده است تصریح کرد: دین ما برای این قضیه حرف و برنامه دارد، دین ما دین اقتصادی است.



وی با بیان اینکه دین اسلام برای فرد فرد انسان ها برنامه دارد، از اینکه چه حرفی بزنند، چه کاری انجام دهند و ... گفت: همین احترام به پدر و مادر باعث افزایش رزق و روزی می شود، پس بحث بحث اقتصادی است.



حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله و جایگاه مادری اشاره و اظهار کرد: امیدوارم این جایگاه به خوبی و کامل برای ما روشن شود.

 


وی گفت: اگر پدر و مادری در قید حیات نیستند هم باید در این دنیا با کارهای مختلف از خودتان راضیشان کنید و برای عاقبت بخیری خودمان «رفتار» تعریف کنیم.



حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «خداوند متعال از جهاتی زن و مرد را مثل هم قرار داده» گفت: زنان از لحاظ مقامات معنوی، از لحاظ قدرت رهبری، توانایی هدایت بشر و... همچون مردان هستند و نمونه بارزش حضرت فاطمه زهرا(س)است.

 


وی افزود: اما از لحاظ وظایف اداره زندگی زن و مرد تفاوت دارند و وظيفه زن در خانواده و جامعه با وظيفه مرد فرق دارد و بعضا ما اینجا اشتباه می کنیم در حالی که دشمن بر روی این کار می کند.



حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: متاسفانه نگاه ابزاری به زنان و بهره بری از آنان در جامعه جزو نقشه های جدی دشمن است، و اسلام می خواهد این را تغییر دهد.



وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه ما باید بر این قضیه تکیه کند که زن و مادر کیست، ادامه داد: دشمن این را فهمیده و از این موضوع در حال استفاده بر روی زنان جامعه ما است.



حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: ما پدر و مادرها اگر دخترانی در خانه داریم طبق آموزه های دینی باید نوع رفتار ما با دختر و پسر فرق کند و بفهمد که جهادش این است که خوب شوهرداری کند و این را باید از رفتار پدر و مادرش ببیند و یاد بگیرد.



وی در ادامه با اشاره به نحوه شهادت حضرت زهرا(س) که به جایگاه خودش که فرزند رسول خدا بود توجه نکرد و تا دقیقه آخر پای ولی زمان خود ایستاد، اظهار کرد: هرگز نباید غفلت کنیم، زیرا ممکن است بخاطر این غفلت در جای حساس ولی زمان خود را رها کنیم.



حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: این موضوع در دوره آخرالزمانی و مسیر بستر سازی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد.



وی تاکید کرد: همگی باید ولی زمان خود را بشناسیم و این فقط در مقام ایمان و اعتقاد نماند بلکه عمل و رفتار مشخص بدون چشم داشت به پست و مقام های دنیایی داشته باشیم.

کد خبر 1139779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha