نماز رئیسی در روسیه نماد تکیه بر خداست/ محبت به اهل البیت(ع) در عمل

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور و اقامه نماز در کاخ کرملین گفت: این اقدام نماد تکیه دولت ایران بر خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به سفر رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و اظهارداشت: ارتباط با دنیا بدون تسلط اشکالی نداشته و زمینه رفع نیازهای جامعه را فراهم می کند که رئیس جمهور برای همین مسائل به روسیه سفر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: اقامه نماز اول وقت رئیس جمهور در کاخ کرملین نماد تکیه دولت ایران بر خداست که همواره با همین قدرت الهی کارها را پیش می بریم و به قدرت های مادی وابستگی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام رئیسی در اول وقت نماز خود که انجام وظیفه دینی خود بود را در منطقه ای غیر مسلمان انجام داد و واقعیت جمهوری اسلامی را به تصویر کشید.

 

آیت الله طباطبایی نژاد به شعار نه غربی و نه شرقی اشاره کرد و اذعان داشت: مسیر یکتا الهی را طی می کنیم و هیچ وابستگی را نمی پذیریم اما برای انجام فعالیت های مشترک و تعاملات مذاکره و تعامل دارید.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با کشورهای غیرمسلمان برای انجام فعالیت‌های مشترک اشکالی ندارد، تصریح کرد: تنها با دولت هایی که در جنگ هستیم برای جلوگیری از قدرت افزایی آن ها نباید ارتباط و تعامل برقرار شود.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در دوران حضرت علی(ع) هم از کافران قرض گرفته می شد، خاطرنشان کرد: خط قرمز این ارتباطات تسلط آن ها بر مسلمانان است که نباید این اتفاق در رابطه ها رقم بخورد.

وی همچنین رزمایش ایران، چین و روسیه را اقدامی موثر در نمایش اراده و توانمندی های مشترک اعلام کرد و گفت: دشمن در چنین وضعی سکوت خواهد کرد و به جایگاه کشورمان پی خواهد برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیامد روشن این اتفاق را زمین گیر کردن استکبار جهانی بیان کرد و گفت: اقتدار و ظرفیت خود را باید به اسرائیل و آمریکا نشان دهیم.

 

* محبت به اهل البیت(ع) در عمل

وی با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اذعان داشت: محبت به خاندان عصمت و طهار تنها در گفتار نیست بلکه باید در رفتار و اعمال خود نیز این موضوع را نشان دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد توجه به سبک زندگی زندگی فاطمی را مهم بیان کرد و گفت: زندگی ساده و مجاهدت های حضرت زهرا(س) در زندگی مشترک و وجود رضایت بین این دو زوج آسمانی از مصادیق روشن زندگی فاطمی است که باید در بین خانواده ها نهادینه شود.

 

وی بر ترویج فرهنگ ناب اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: فرهنگ غرب به دنبال اشاعه فحشا و فساد است و زنان جامعه شیعی و مسلمان باید مراقب این توطئه باشند تا زندگی فردی و اجتماعی آنان را به نابودی نبرند.

امام جمعه اصفهان حجاب را مایه سلامت اجتماعی و حفظ زن از آسیب ها برشمرد و خاطرنشان کرد: دختران و زنان با چادر حفظ می شوند و زنان بزرگی مثل حضرت زهرا(س) آسیه و مریم همه بهترین الگوهای رفتاری برای پیشرفت و سعادتمندی بانوان هستند.

کد خبر 1139801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha