در تبیین محور بودن زن در نظام خانواده غفلت کردیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با بیان این طبق الگوی سوم، زن محور نهاد خانواده است، گفت: ما در تبیین الگوی سوم تا حدودی غفلت کردیم، زیرا اسلام برای زن شان و منزلت قائل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید حسین موسوی» امروز (1 بهمن ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، اظهار کرد: سه الگو برای زنان مطرح بود که قبل از انقلاب، زن فقط کارهای منزل را انجام می داد و این یک الگوی غربی بود که به زن نگاه ابزاری داشت و زن در این زمینه مظلوم واقع شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه دنیای غرب زن را کانون توجهات قرار داد و زن در این زمینه مظلوم واقع شد، گفت: آنها هیچ جایگاه و منزلتی برای زن قائل نیستند و آن را در حیوانیت خلاصه کردند.

 

وی خاظرنشان کرد: الگوی سومی که امام راحل به این انقلاب معرفی کردند الگویی برگرفته از شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها بود و امامین انقلاب در این الگو آموختند که زن خانه دار، همسر دار و تربیت فرزندان را برعهده دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه زن وظیفه حمایت از همسر و فرزندان را دارد، افزود: بالاترین ماموریت زن در نظام هستی فرزندآوری و تربیت آن هاست که انسان تربیت کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با بیان این طبق الگوی سوم، زن محور نهاد خانواده است، خاطرنشان کرد: اگر زن به وظیفه خود خوب عمل کرد، در عرصه‌های اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی که نظام اسلامی به آن نیاز دارد، می‌تواند ورود پیدا کند.

 

وی اذعان کرد: ما در تبیین الگوی سوم تا حدودی غفلت کردیم، زیرا اسلام برای زن شان و منزلت قائل است و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی ما برای تبیین الگوی سوم زن است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در همه عرصه های سیاسی، عبادی و اجتماعی ورود پیدا می‌کرد، خاطرنشان کرد: ولی حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان سرور زنان عالم وقت خود را برای بچه دار شدن گذاشت که در مدت ۹ سال زندگی با امام علی علیه السلام پنج فرزند به دنیا آورد.

 

نویسنده کتاب «مثبت سه» خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای تربیت فرزندان خود وقت می گذاشت و برای همه دقایق عمر خود نیز برنامه‌ریزی می‌کرد.

 

وی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در باب فرزندآوری اشاره کرد و گفت: «هنگامی که زن باردار می شود، مثل روزه‌داری است که شب زنده داری می کند و با جان و مال خود در راه خدا جهاد می کند و .....».

 

حجت الاسلام موسوی یکی از عرصه های رشد اخلاقی را در بستر خانواده دانست و افزود: تحمل سختی ها، تربیت فرزند است، بعضی ها فرزند آوری را سخت می‌دانند و دلایلی همچون گرانی، مشکلات اقتصادی و سایر مسائل را مطرح می‌کنند که در کتاب مثبت ۳ پاسخ این مسائل داده شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۹۰ تاکنون ۵۰ مرتبه در زمینه فرزندآوری سخنان مختلفی داشتند که باید به این مهم جامعه عمل بپوشانیم.

کد خبر 1139821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha