صرف منابع بانکی در مسیر پروژه‌های تولید و اشتغال/ ۶۵۰۰ نفر در گیلان مشغول به کار شدند

عباسی صرف منابع بانکی در مسیر پروژه‌های تولید و اشتغال را رویکرد استانداری گیلان اعلام کرد و گفت: در طول همین مدت کوتاه در بخش تبصره ۱۶ توانستیم حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را در استان گیلان مشغول به کار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» شامگاه امشب (جمعه، ۱ بهمن) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام و انقلاب اظهار داشت: رییس جمهور محترم بعد از پایان سفرشان از مسکو به کرمان رفتند و این نشان می‌دهد ایشان در خدمت به مردم خستگی ناپذیر هستند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه وی نیز در راه خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، موانع پیش روی استان را برشمرد و عنوان کرد: حدود 60 واحد صنعتی و کشاورزی را بازدید کردم که در بخش بروکراسی های اداری و تسهیلات مشکل داشتند و از نظر من در بخش اقتصاد و سرمایه گذاری گیلان معضل مدیریتی وجود دارد.

 

عباسی با تاکید بر اینکه در جهت حمایت از سرمایه گذاران تاکنون بیش از 52 مجوز بی نام در گیلان صادر شده است افزود: این کارها در عرض 45 روز تحقق پیدا کرد تا سرمایه گذاری بدون تشریفات اداری و بروکراسی انجام شود و تسریع گردد.

 

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات گیلان از بانک ها خواستیم که منابع خود را صرف پروژه‌های تولید و اشتغال کنند و در بحث زباله و پسماند استان هم درصددیم با راه‌انداری کارخانه کمپوست و زباله سوز مدیریت لازم را در این بخش اعمال کنیم. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای در بخش اشتغال دارند هم افزود: در طول همین مدت کوتاه در بخش تبصره 16 توانستیم حدود 6 هزار و 500 نفر را در استان گیلان مشغول به کار کنیم.

 

استاندار گیلان افزایش ظرفیت‌های اشتغال در استان را یکی از رویکردها برنامه‌های مهمی که در دست انجام است اعلام کرد و ابراز داشت: مزیت‌های نسبی هر منطقه در بخش اقتصاد گردشگری اقتصاد کشاورزی و علوم دانش بنیان شناسایی شده است و تلاش میکنیم در همین راستا حرکت کنیم.

 

عباسی استفاده از جوانان در بخش معاونان فرمانداران و فرصت دادن به جوانان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مدیریت جهادی و انقلابی را طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید در جوانان جست‌وجو کنیم و این روحیه از دیرباز تاکنون وجود داشته است.

 

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم بازدیدهای ما عملیاتی و جهادی با خروجی مناسبی باشد حتی گاهی اوقات بازدید هایمان را بدون اطلاع انجام میدهیم تا ببینیم روند کار چگونه است و مدیران چگونه به مردم خدمت می‌کنند. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان عنوان کرد: انتظار دارم کار مردم در همان شهر و منطقه شان انجام شود تا مردم مجبور نباشند برای پیگیری امورات خود به مرکز استان مراجعه کنند و اعلام هم کرده‌ام مدیران باید در این مورد دقت لازم را داشته باسند زیرا در غیر اینصورت برخوردهای لازم را انجام خواهم داد.


استاندار گیلان ضمن پاسداشت یاد بزرگان گیلان به ویژه در بخش فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه در هفته جاری نشست خبری وی با خبرنگاران در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود اظهار داشت: طولانی شدن روند بهره‌برداری تالار بزرگ رشت از دغدغه های بزرگ هنرمندان گیلانی بود که سعی کردیم مشکلاتش را حل و اعتبارات لازم برای تکمیل آن را فراهم کنیم.

 

عباسی تکمیل کتابخانه شهر رشت، راه آهن گیلان و هشت کیلومتر باقیمانده از آزاد راه رشت - قزوین را هم مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باور دارم که بسترهای لازم برای تقویت هنر باید فراهم شود و با بازگشایی تالار مرکزی شهر رشت قدم بزرگی در این مسیر برداشته شد.

 

وی استفاده از ظرفیت‌های نخبگان گیلان را از جمله رویکردهای خود دانست و ضمن اشاره به تشکیل کارگروه‌های در این زمینه عنوان کرد: با کمک نماینده ولی فقیه، مسئولان خدمتگذار، سمن‌ها، سپاه، بسیج، پایگاه‌های مقاومت، نمایندگان، تشکل‌های سیاسی و اجتماعی میتوانیم مسیر پیشرفت و توسعه گیلان را فراهم و موانع را برطرف کنیم. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اخذ مجوز تشکیل موسسه تحقیقات کیوی در غرب استان را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: در مورد سفر رئیس جمهور به گیلان نیز از طریق برگزاری جلساتی در سطوح ملی و استانی زمینه های آن را آماده و مهیا کردیم.  

 

استاندار گیلان ابراز داشت: هماهنگی‌های لازم با نهادهای مختلف برای سفر رئیس جمهور به گیلان انجام شده است و امیدواریم بتوانیم برای نیازها و مطالبات مردم قدم‌های خوبی برداریم.

 

عباسی عنوان کرد: واقعا آرزو دارم مردم عزیز گیلان مسئولان و خدمتگذارانشان را در کنار خود حس کنند و فاصله ما با مردم باید کمتر و کمتر شود و به معنای واقعی باید دولت مردمی در استان شکل بگیرد و به کار خود ادامه دهد.

 

وی اظهار داشت: مردم گیلان واقعا همراهی و همکاری داشتند و از همه مدیران و تشکل‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم فقط تقاضا دارم مقداری فرصت دهند که بتوانیم مدیریت کنیم، در بحث انتصابات دخالت نداشته باشند زیرا ما هم بر اساس اختیارات و محدودیت‌هایی که داریم مشغول کار هستیم و از نیروهای انسانی خوبی استفاده می‌کنیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ادامه داد: در برخی جاها امکان دارد اختلاف نظرهایی با سازمان‌ها وجود داشته باشد که ناچارا باید با سرپرستی اداره شوند بنابراین ما هم امتحان و نظارت می‌کنیم تا اگر مدیریت خوبی اعمال کنند جایگاهشان را تثبیت کنیم در غیر اینصورت یقینا مدیران مربوطه جابه جا می‌شوند.  

 

استاندار گیلان ابراز داشت: به هر حال از نیروهای موجود و کسانی که مدیر هستند و از توان لازم برخوردار بودند و هستند، استفاده خواهیم کرد و آنهایی که ناکارآمد بودند و بانی وضع موجود را یقینا جابه جا می‌کنیم و بر اساس شاخص‌ها مدیران شایسته و لایقی را جایگزین می‌کنیم.

 

عباسی خاطرنشان کرد: یقینا با سنگ اندازی کاری در استان گیلان پیش نمی‌رود و انتظار دارم به جای سنگ اندازی و دخالت، همه برای پیشرفت و تعالی استان همکاری کنند.

کد خبر 1139824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha