آیین بزرگداشت شاعر فرهیخته زنده‌یاد خدامرد در آستارا برگزار شد

آیین بزرگداشت شاعر و معلم فرهیخته زنده‌یاد افشین خدامرد در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین بزرگداشت شاعر و معلم فرهیخته زنده‌یاد افشین خدامرد با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن سینما دریا این شهرستان برگزار شد.

 

«شاپور تشرینی» در این آیین، اظهارکرد: زنده‌یاد افشین خدامرد در راستای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان آستارا خیلی نقش داشت و ما وی را فراموش نمی‌کنیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه در سال‌های اخیر شاعران زیادی همچون زنده‌یاد منصور بنی‌مجیدی، صمد جامی و اخیرا هم زنده‌یاد خدامرد را از دست دادیم، افزود: همه این شاعران استوانه‌های شعر معاصر آستارا بودند.

 

وی از تلاش‌های انجمن شعر و ادب شهریار در راستای پرورش شاعران تقدیر و تشکر کرد و گفت: انجمن شعر و ادب در پرورش شاعران نقش بی‌بدیلی داشته و دارد.

 

تشرینی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات مسئول کانون بسیج هنرمندان در برگزاری این آیین،خاطرنشان‌کرد: در دوره مسئول جدید این کانون تغییر و تحول شاهد هستیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 

«اکبر اکسیر» نیز در این آیین، اظهارکرد: زنده‌یاد خدامرد جزء چهره‌های موفق در ادبیات و شعر امروز بود و نبود وی ضایعه‌ای دردناک برای جامعه فرهنگی آستارا است.

 

پدر شعر فرانوی ایران با بیان‌اینکه زنده‌یاد خدامرد جزء حلقه اصلی شعر فرانو در بندر آستارا بود، افزود: رویش‌هایی جدیدی را هر روز در شعرهایش شاهد بودیم.

 

اکسیر با اشاره به اینکه یاد و خاطره زنده‌یاد خدامرد را هیچ موقع فراموش نمی‌کنیم و یاد وی همیشه زنده است، گفت: مجموعه شعر «با کبریت نم‌رودهای جهان را به آتش کشیدم» اثر زنده‌یاد خدامرد گواه اندیشه ناب شعری زنده‌یاد است.

 

«سوسن محمدی» نیز در این آیین،خاطرنشان‌کرد: پسرم پژوهش‌گر، محقق، شاعر و انسان واقعی بود همیشه تلاشش این بود دانش‌آموزان و رفقا از وی خاطره خوبی داشته باشند.

 

مادر زنده‌یاد خدامرد گفت: زنده‌یاد خدامرد هرچه از دستش بر می‌آمد کمک می‌کرد و دل بزرگ و پاکی داشت.

 

گفتنی است، شعرخوانی منصور سفیدگر، مجتبی عالم‌خواه، شهرام پوررستم، هوشنگ مجرب، یاشار صلاحی، نورجهان پوراحمدی، حسنا احمدیان، روح‌الله دنیادیده، کیوان رادفر و پخش کلیپی از شعرخوانی زنده‌یاد خدامرد در سال ۹۸ از دیگر بخش‌های این آیین بود.

 

این آیین که به همت کانون بسیج هنرمندان و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه ناحیه و آموزش و پرورش برگزار شد در پایان از مادر زنده یاد افشین خدامرد با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل شد و شاعران نیز با اهدای لوح‌هایی تقدیر شدند.

 

به گزارش شبستان، افشین خدامرد شاعر و منقد ادبی ۵ شهریور سال جاری بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا درگذشت.

 

زنده‌یاد خدامرد در زمان مرگ ۳۸ سال داشت و بیشتر شعرهای مرحوم آیینی و در وصف اهل‌بیت(ع) بود.

 

افشین خدامرد متولد ۱۳۶۲ در بندر مرزی آستارا، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی و دبیر ادبیات مدارس این شهرستان بود.

 

کتاب شعر«با کبریت نم، رودهای جهان را به آتش کشیدم» مجموعه شعر مرحوم افشین خدامرد است از زنده‌یاد خدامرد اشعار زیادی به ویژه در وصف امام علی(ع)، امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) در مجموعه شعرهای دیگر شاعران به چاپ رسیده است.

 

 

 

کد خبر 1139847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha