توسعه و پیشرفت روستاها متناسب با نیازهای انسانی لازم است/ رعایت عدالت توزیع منابع

جوهری با اشاره به نیازهای مادی و معنوی زندگی گفت: توسعه و پیشرفت روستاها متناسب با نیازهای انسانی لازم است.

«مجید جوهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره رویکرد توسعه محوری روستاها و توجه به نقاط از استان اصفهان اظهارداشت: بیش از هزار چهارصد روستا و سکونتگاه کم جمعیت در سراسر استان وجود دارد که فاصله برخی از آن ها تا اصفهان به بیش از 600 کیومتر می رسد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: 12 درصد از جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند که توجه به نیازهای مادی و معنوی این مناطق ضرورت دارد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت ها، تصریح کرد: توسعه و پیشرفت روستاها متناسب با نیازهای انسانی لازم است و پیشرفت با نگاه به دغدغه های معنوی محقق می شود.

 

جوهری ادامه داد: برای این امر از ظرفیت نخبگان محلی و سازمان های مردم نهاد استفاده خواهد شد و هیات های اندیشه ورز در این مناطق به صورت محلی و در هفت منطقه استان بر اساس منطقه بندی آمایش سرزمینی تشکیل و هم فکری و خرد جمعی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت زندگی مردم روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: همین موضوع در کاهش مهاجرت به شهرها و رونق زندگی نقش دارد.

 

*رعایت عدالت توزیع منابع

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم اذعان داشت:‌ رعایت این مقوله در جنبه های مختلف اهمیت داشته که توزیع عادلانه منابع به صورت فراگیر در همین راستا است.

وی ادامه داد: توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تقویت اقتصاد مناطق روستایی و تامین نیازهای آن ها در توزیع عادلانه منابع و کمک به کیفیت زندگی نقش دارد.

جوهری بهره گیری از ظرفیت های مردمی، نهادهای عمومی و خیریه ها و ادارات در دستیابی به توسعه پایدار روستایی را از راهبردهای دستیابی به اهداف دولت و رعایت عدالت بیان کرد.

کد خبر 1139946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha