برخی رسانه ها در زمین دشمن بازی می‌کنند/ مطالبه گری بر اساس گفتمان ولایت باشد

محمدیان با بیان اینکه برخی رسانه ها امروز در جنگ روایت ها در زمین دشمن بازی می کنند، گفت: مطالبه گری رسانه ها در کشور باید براساس گفتمان ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس محمدیان» امروز(2 بهمن) در بازدید از خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های ولایت مدار با مردمانی انقلابی و ولایی است، اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی وفاداری خود به نظام و انقلاب و رهبری را در پای صندوق های رای همواره نشان داده اند.

 

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات خبرنگاران خلاء قانونی دارد که در برنامه داریم تا در سال 1401 آنها را از طریق مجلس حل کنیم، افزود: امروز کشور در حال یک جنگ رسانه ای بزرگ با دشمن است که در این راستا مساجد خیلی می توانند به کمک بیایند، کانون های مساجد باید جایگاه رسانه ای داشته باشند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه برای سال آینده شعار«هر مسجد، یک خبرنگار» را در دستور کار داریم، افزود: بسیج رسانه آمادگی دارد تا با توجه به ظرفیت هایی که در مساجد خراسان جنوبی وجود دارد، این طرح را با استفاده از اساتید مجرب کشوری از این استان شروع کند.

 

لزوم تربیت خبرنگاران تراز انقلاب اسلامی

محمدیان با اشاره به اینکه در حوزه امیدآفرینی و خبرنگار آخرت باور خیلی در کشور عقب هستیم، افزود: باید در نگاه اول اموزش جبهه و رسانه تراز انقلاب را شکل دهیم و خبرنگار تراز انقلاب تربیت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در گزینش و بکارگیری جامعه خبرنگار باید خیلی دقت شود، گفت: امروزه شاهد رشد قارچ گونه رسانه های ساختگی و جعلی شدیم، گفت: رسانه های مرجع باید براساس یک اعتقادی کار را پیش ببرند که مایع امید آفرینی و اعتماد برای مردم باشند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه در حوزه کادرسازی تلاش خواهد شد که نهضت آموزش کادرسازی رسانه تراز انقلاب را در سال 1401 شکل دهیم، افزود: بسیج رسانه خط کشی سیاسی اش ملی و کلان است و نه در سطح خرد، لذا باید توجه داشت که بسیج رسانه در جذب حداکثری باید پیشگام باشد.

 

خراسان جنوبی با اخلاق ترین رسانه ها را دارد

محمدیان با اشاره به اینکه رسانه ها باید در راستای مسئولیت های اجتماعی خود نیز ایفای نقش کرده و مشکلات را به خوبی احصاء کنند، گفت: تاکنون رسانه ها در ایفای مسئولیت اجتماعی خود کوتاهی کردند و بیشتر به مسائل سیاسی پرداختند.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با اخلاق ترین رسانه ها و نجیب ترین خبرنگارها را دارد، گفت: امروز هر خبرگزاری و خبرنگاری باید مشکلات جامعه را به صورت مسئله محور احصاء کند و مدیران هم در راستای رفع آن مشکلات قدم بردارند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه از خبرنگاران مطالبه گر و مبارز در حوزه فساد حمایت می کند، گفت: امروز چنانچه خراسان جنوبی بدنبال پیشرفت است، مسئولان باید از مطابه گری خبرنگاران حمایت کنند، البته مطالبه گری که براساس صداقت و اخلاق مداری باشد.

 

محمدیان با بیان اینکه تاکنون رسانه ها در تبیین ولایت کوتاهی کردند، گفت: امروز رسانه ها در تبیین حق ادای دین به انقلاب کوتاهی کردند.

 

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها امروز در جنگ روایت ها در زمین دشمن بازی می کنند، گفت: مطالبه گری رسانه ها در کشور باید براساس گفتمان ولایت باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1139994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha