لزوم تفکیک صندوق هنر از صندوق رسانه/ قرارگاه رسانه‌ای در خراسان جنوبی تشکیل شود

محمدیان بر تفکیک صندوق هنر و صندوق رسانه تأکید کرد و گفت: باید این مهم را خود خبرنگاران از نمایندگان مجلس مطالبه کنند تا حق و حقوق جامعه رسانه‌ای محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «عباس محمدیان» ظهر امروز (۲ بهمن) در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی از مشکلات رسانه‌های استان از موارد مبتلابه در کشور است ولی بنا به ضرورت و اولویت کارها خیلی در خراسان جنوبی خلأ داریم و نبود امکانات، محرومیت و شرایط بد اقتصادی همه در خلأ جبهه رسانه های واحد است.

 

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه رسانه‌ها امروز باید مظهر توسعه استان خراسان جنوبی باشند، افزود: عدم توجه مسئولان به رسانه‌های استان موجب شده که امروز رشد رسانه های خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت، رغبت و انگیزه در رتبه ۲۸ در بین استان ها قرار گیرد و این محرومیت از منظر رسانه‌ای باید نقطه بیدار شدن مدیران و دغدغه‌مندان فرهنگی استان باشد.

 

وی با اشاره به عدم باور مدیران استان به قدرت رسانه، ادامه داد: ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که رسانه پیشگام همه عرصه‌ها است و در دولت جدید جهادی و انقلابی انتظار داریم که بنیان تحول را از مظهر رسانه‌ها جستجو کنند.

 

لزوم استفاده از ظرفیت استانی برای حل مشکل رسانه‌ها

محمدیان بیان کرد: در استان ولایتمدار خراسان جنوبی این مستحق عدالت اجتماعی نیست چون رسانه‌ها باید امروز مطالبه‌گر عدالت اجتماعی در استان باشند. ما اگر قرار است حرکتی که نظام اسلامی در شکل‌گیری دولت و تمدن اسلامی شروع کرده است باید به رسانه‌ها باور متفاوت داشته باشیم و رسانه‌ها نیز نباید اجازه دهند که ابزار جریان‌های سیاسی شوند.

 

رئیس بسیج رسانه کشور در ادامه تأکید کرد: رسانه‌ای امروز می‌تواند میدان‌دار باشد که استقلال داشته باشند اما وابستگی به هر جریان سیاسی، استقلاب نسبی رسانه را زیر سئوال می برد.

 

وی خطاب به شورای اطلاع رسانی استانداری و هیات اندیشه ورز بسیج رسانه و خانه مطبوعات و مدیریت ارشاد اسلامی این سوال را مطرح کرد که در جنگ روایت‌ها و رسانه‌ای بر کدام باور و امنیت شغلی باید رسانه را نگه داریم؟ عنوان کرد: نباید منتظر تصویب و اصلاح قانون ماند بلکه باید از ظرفیت استان برای حل مشکل رسانه ها استفاده شود.

 

فقر خراسان جنوبی از نظر رشد کمی و کیفی رسانه‌ها

محمدیان با اشاره به اینکه ما از لحاظ آماری استان خراسان جنوبی فقیرترین جامعه رسانه ای کشور را دارد که باید آسیب شناسی شود، تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی رسانه جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است و فقیرترین استان از نظر رشد رسانه‌ها از بُعد کمی و کیفی است.

 

رئیس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌ها خراسان‌ جنوبی از نظر سواد رسانه‌ای نیز وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: باید نهضت آموزش و تربیت خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی را داشته باشیم و در این بین بسیج رسانه نیز چون نخ یک تسبیح بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی در راستای همبستگی رسانه‌ها خواهد کوشید. و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آموزش را جزو برنامه های اولویت‌دار خود قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه اولین قرارگاه رسانه ای متشکل از نخبگان این عرصه و سلایق مختلف سیاسی و ظرفیت های رسانه ای باید در استان خراسان جنوبی شکل بگیرد، افزود: این قرارگاه اگر مسئله محور حرکت کند به عنوان نماینده افکار عمومی و کسی که درد مردم را می فهمد، می‌تواند از دولت و انقلاب دفاع کرد.

 

محمدیان بر تفکیک صندوق هنر و صندوق رسانه تأکید کرد و گفت: باید این مهم را خود خبرنگاران از نمایندگان مجلس مطالبه کنند و البته این مسئله را به زودی در صحن مجلس علنی خواهیم کرد تا حق و حقوق جامعه رسانه‌ای محقق شود.

 

صندوق قرض الحسنه اصحاب رسانه خراسان جنوبی راه‌اندازی خواهد شد

رئیس بسیج رسانه کشور در ادامه افزود: برای رفع این مشکل با تدبیر استانی صندوق قرض الحسنه حمایتی از اصحاب رسانه خراسان جنوبی راه‌اندازی خواهد شد و مسئولان استان کمک کنند تا این صندوق در خراسان جنوبی پایلوت خوبی شود و به عنوان الگو بتوانیم به دیگر استان ها منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای از نظر دریافت خدمات رفاهی یکی از ضعیف‌ترین اقشار کشور است، ادامه داد: بحث ما این است که وقتی بسیاری از ادارات مکان‌های رفاهی و تفریحی دارند چرا خبرنگاران نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

 

محمدیان با تأکید بر اینکه ارائه خدمات رفاهی به جامعه خبرنگاران باید توسعه یابد، عنوان کرد: اگر برای رفع مشکلات خبرنگاران منتظر اصلاح قانون باشیم زمان را از دست داده‌ایم و باید خودمان قدم‌های رو به جلویی برداریم.

 

رئیس بسیج رسانه کشور خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ما راه اندازی دفاتر بانوان رسانه‌ای در ۱۰ استان است که در همین راستا همزمان با دهه فجر این دفتر در خراسان‌جنوبی افتتاح خواهد شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه بسیج رسانه از خبرنگاران مطالبه‌گر، فساد ستیز و دارای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی حمایت خواهد کرد، گفت: خبرنگاران مطالبه‌گر باید به عنوان سفیران حاج قاسم در مناطق محروم حضوری فعال داشته باشند و مشکلات را استخراج کنند.

 

 

کد خبر 1140007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha