نزدیک به ۲ هزار شعر به ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی رسید

مرادی گفت: از اواخر شهریور فراخوان ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی اعلام شد و با یک کار فشرده بیش از یک هزار و ۹۰۰ قطعه شعر را از طریق سامانه دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد مرادی»، امروز (شنبه 2 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: از اواخر شهریور فراخوان ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی اعلام شد و با یک کار فشرده بیش از یک هزار و 900 قطعه شعر را از طریق سامانه دریافت کنیم.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با اشاره به اینکه حدود 200 قطعه شعر در زبان عربی، انگلیسی و ترکی بوده است، گفت: گویش یا زبان ترکی به خاطر اینکه در فراخوان پیش بینی نشده بود، حذف شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و رئیس بخش ادبیات این دانشگاه با اشاره به اینکه از کشورهای ایران، افغانستان، عراق، الجزایر، سوریه، لبنان و نروژ، شعر دریافت شد و از پاکستان و هندوستان شاعرانی به صورت مهمان شعر ارسال کردند، اظهار کرد: در بخش زبان فارسی، 800 قطعه شهر در قالب سنتی، 350 قطعه در رده نیمایی و نو، 150 قطعه در بخش کودک و نوجوان و 150 قطعه هم در بخش ترانه و سرود به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با اشاره به اینکه از تعداد کل اشعار رسیده 200 قطعه شعر در بخش فارسی به شکل مقاله بودند که مجبور شدیم آن را حذف کنیم، افزود: در نهایت یک هزار و 500 شعر از زبان فارسی به داوری اولیه و تعداد 405 قطعه شعر به داوری نهایی رسیدند.

مرادی گفت: اشعار عربی در 2 بخش «فصیح» و «لهجه» تقسیم بندی شدند، افزود: از 21 دی ماه هم داوری نهایی شکل گرفت و 29 دی ماه داوری به پایان رسید و افشین علا، غلامرضا کافی، محمدمهدی سیار و فاطمه نانی زار از جمله داوران این کنگره هستند و در هر بخش سه نفر برگزیده خواهیم داشت.

کد خبر 1140025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha