مهمترین کارکرد مداحان اهل بیت (ع) تبیین و انتقال ارزش‌ ها و آرمان های والای انبیاء الهی به نسل جوان است

آیت الله فرحانی تبیین و انتقال ارزش‌ ها و آرمان های والای انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) به نسل‌ جوان و جامعه را مهمترین کارکرد مداحان دانست و گفت: زنده نگه داشتن دستاوردهای اصیل و ماندگار دین، مهم‌ترین کارکرد هیات های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «آیت الله عبدالکریم فرحانی» در آئین دومین همایش تجلیل از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پیر غلامان حسینی و شاعران آئینی هیات های مذهبی اروند، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم جهان اسلام (ص) حضرت زهرا (س)، گرامیداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: بیان واقعیت‌ ها و حقایق زندگانی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) در جامعه کاری ارزشمند در راستای تقویت معنویت است که باید همواره استمرار داشته باشد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر امروز ما با نام امام حسین (ع) آشنایی داریم به دلیل زحماتی است که پیر غلامان کشیده اند.

 

وی ادامه داد: به تعبیر امام راحل (ره) ما هرچه داریم از محرم و صفر است و شعر و مدیحه سرایی و روضه خوانی برای امام حسین (ع) افتخاری بزرگ است که نصیب همه نمی شود.

 

آیت الله فرحانی تبیین و انتقال ارزش‌ ها و آرمان های والای انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) به نسل‌ جوان و جامعه را مهمترین کارکرد مداحان و شاعران هیات های مذهبی دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن دستاوردهای اصیل و ماندگار دین، مهم‌ترین کارکرد هیات های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) است.

 

کد خبر 1140054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha