تقویت حوزه فرهنگ و هنر زمینه ای برای پاسداشت ادب، اخلاق و انسانیت است

عاملی سرمایه گذاری فرهنگی در جامعه را صد در صد موفقیت آمیز و نتیجه بخش دانست و گفت: برای پاسداشت ادب، معرفت، اخلاق و انسانیت باید عرصه فرهنگ و هنر تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «سید حامد عاملی» در نشست با جمعی از اعضای خانه فرهنگ و هنر، گفت: ورود به تقویت حوزه فرهنگ و هنر امری ضروری بوده و برای پاسداشت ادب، معرفت، اخلاق و انسانیت باید عرصه فرهنگ و هنر تقویت شود.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه استفاده از نظرات فعالان و صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر برای سرمایه گذاری در بین نسل جوان ضروری است، افزود: استان اردبیل دارای پیشینه ارزشمندی در زمینه پرورش عارفان و هنرمندان تاثیر گذار بوده و این درجه باید در آینده نیز با پرورش استعدادهای نسل جوان حفظ شود.

 

استاندار اردبیل ارتقای سطح آگاهی در بین نسل جوان را در کشف استعدادها و گرایش به عرصه تولید آثار فاخر حائز اهمیت دانست و خواستار انتقال دانش هنری از سوی فرهیختگان عرصه های هنری به آحاد مردم و خصوصا جوانان شد.

 

وی با دعوت از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان برای تصمیم سازی در عرصه های مهم فرهنگی و حراست از میراث هنری و تاریخی، اولویت بندی برای برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

 

عاملی با اشاره به دغدغه دولت محلی در راستای حل مشکلات معیشتی و اعتلای فرهنگی استان خواستار همفکری صاحب نظران دغدغه مند و پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر در این خصوص شد.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی در استان، نسبت به پیگیری مسائل و دغدغه های مطرح شده از سوی اعضای خانه فرهنگ و هنر در خصوص پاسداشت فرهنگ، تاریخ و هنر استان قول مساعد داد.

 

در ادامه این نشست، «ناصر رهنما آذر» از عضویت بیش از ۱۵۰ هنر مند در رشته های مختلف هنری در خانه فرهنگ و هنر خبر داد.

 

مدیر عامل خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل افزود: این خانه دارای هشت کمیسیون تخصصی و هفت هنر رسمی، کمیسیون معمای و گروه نخبگان فرهنگ و هنر است.

 

وی هدف از ایجاد این مجمع را پیگیری مطالبات فرهنگی و هنری از دستگاه های اجرایی، برگزاری بزرگداشت ها و تعامل برای پاسداشت تاریخ و فرهنگ استان عنوان کرد.

 

کریم حاجی زاده و بیوک جامعی از اعضای این خانه به نمایندگی از سایر اعضا در خصوص دغدغه اهالی فرهنگ استان مطالباتی را بیان کردند.

 

شعر خوانی استاد شاهی اردبیلی، نظری بقا و نیکفال از بخش های دیگر این نشست بود.

کد خبر 1140173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha