توجه ویژه به کتابهای کودک و نوجوان در نمایشگاه مجازی کتاب

احمد وند با بیان اینکه در دومین نمایشگاه مجازی کتاب ۲ هزار ناشر بیش از ۲۰۰ هزار اثر ارائه می کنند، گفت: تمام اقدامات فرهنگی در حاشیه نمایشگاه به رویداد فرهنگی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «یاسر احمد‌وند» در آیین افتتاحیه «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» که در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در تاریخ ما بزرگان به مادران خود افتخار می‌کردند. امام حسین(ع) فرمودند« جد من حضرت خدیجه(س) و مادرم حضرت فاطمه زهرا(س) است.» امیدواریم که مادران این سرزمین همواره سبب افتخار فرزندان خود باشند.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سالروز میلاد امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام خمینی(ره) در جوانی یک نویسنده تمام عیار بودند. «شرح سرالصلاه» یکی از آثار ایشان است که بین 20 تا 30 سالگی آن را نوشتند. انقلابی که به وسیله چنین شخصیتی ایجاد شده باید حتما پرچمدار تولید علمی و کتابخوانی باشد.

 

وی با بیان اینکه در دومین نمایشگاه مجازی کتاب 2 هزار ناشر بیش از 200 هزار اثر ارائه می کنند، بیان کرد: این نمایشگاه از نظر ناشر و تعداد کتاب بزرگترین نمایشگاه است. امیدواریم مردم هم استقبال خوبی از نمایشگاه داشته باشند. در جلسه‌ای با رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم و قرار شد رویدادهای این نمایشگاه پوشش گسترده  از سوی صدا و سیما داده شود.

 

احمدوند ضمن تشکر از زحمات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران برای تدارک نمایشگاه مجازی کتاب ، خاطر نشان کرد: تمام اقدامات فرهنگی در حاشیه نمایشگاه به رویداد فرهنگی تبدیل می‌شود.در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به کتاب‌های کودکان و نوجوانان توجه در خوری شده است. کتاب‌های خوبی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا خانواده‌ها با فرزندان خود برای خرید کتاب اقدام و استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، «رمضان‌علی سبحانی‌فر» در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از 95 درصد بسته‌ها به سلامت به دست مخاطبان رسید. در این  نمایشگاه بیش از هزار و 800 ناشر شرکت کرده بودند که یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب به 850 هزار آدرس و 17 هزار نقطه روستایی ارسال ‌شد.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: خرید و فروشی که نمایشگاه مجازی کتاب  انجام می‌شود، دو بال آی.تی و لجستیک دارد. سخت‌ترین بخش برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مربوط به بخش لجستیک آن اسن. با تامین امکانات زیرساختی بیشتر، این رویداد را به خوبی به سرانجام خواهیم رساند تا طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای نمایشگاه مجازی کتاب، 400 دستگاه وانت را به دستگاه شهری اضافه کردیم و پنج هاب قطب پستی دیگر به سیستم مکانیزه سورتینگ وصل کردیم، افزود: در تهران در مدت برگزاری نمایشگاه مجازی جدای از شعبه‌های ثابت پست، 18 نقطه یعنی 9 شعبه ثابت و 9 شعبه سیار مشغول جمع‌آوری کتاب از ناشران خواهندبود.
 

به گفته سبحانی فر، برای حفظ امنیت و صیانت از بسته‌های مخاطب‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران، چهارهزار باکس چرخ‌دار و هفت هزار باکس کوچک به چرخه پستی اضافه شده‌است.

 

وی بیان کرد: ناشران باید توجه داشته‌باشند تا در بسته‌ها به تعداد و حجم استاندارد کتاب بگذارند زیرا سال گذشته شاهد بسته‌هایی بودیم که جای سه کتاب هفت تا 10 کتاب در آن جاسازی شده ‌بود. این اقدامات باعث صدمه دیدن کتاب‌ هنگام ارسال می‌شود.

 

سبحانی‌فرعنوان کرد:  شرکت پست برای ارسال بسته‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به 192 کشور آماده است. این ارسال مشروط به این است که وجه پستی پرداخت شده‌باشد. این پرداخت می‌تواند از طریق بانک‌های ایران یا کارت‌های مورد قبول برای سیستم بانکی انجام شود.

 

 دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1140205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha