ارائه آثار با محوریت حضرت زهرا (س) از سوی ۱۳۰ ناشر  در نمایشگاه مجازی کتاب

رمضانی از ارائه بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از دو هزار و ۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: «این کتاب را بخوان»،« نذر کتاب» و «من هم کتاب خریدم» همزمان با این نمایشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «علی رمضانی» در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم مقارن با سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و مادر آغاز می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مخاطبان می توانستند از سه روز پیش برای ثبت سفارش کتاب‌های مورد علاقه خود به سامانه نمایشگاه مراجعه کنند.

 

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی اظهار داشت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 24 ساعته به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب خدمت خواهد کرد. مردم می‌توانند آثار خریداری شده خود را به صورت رایگان در آدرس مورد نظر خود دریافت کنند.70 نفر در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و در نقطه اوج نمایشگاه، پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان هستند. اگر کاربران در جریان ثبت سفارش یا دریافت مرسوله خود دچار مشکل شدند، مرکز پاسخگویی از ساعت 9 تا 21 از طریق شماره تماس 91009898 -021آماده راهنمایی آن‌هاست.

 

وی از ارائه  بیش از 200 هزار عنوان کتاب از دو هزار و 100 ناشر داخلی و خارجی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و افزود: 150 هزار دانشجو، طلبه، استاد دانشگاهموفق به ثبت‌نام بن خرید کتاب در این نمایشگاه شدند. امیدواریم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حامیان نمایشگاه، میزان اعتبار بن خرید دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کند.

 

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه 50 نهاد و سازمان در برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب همکاری می کنند، بیان کرد: سازمان صدا و سیما، شرکت ملی پست ، بانک صادرات ایران، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت،  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه، شهرداری‌ و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله این نهاد ها هستند که با ما همکاری دارند.

به گفته رمضانی،  نقطه عطف نمایشگاه مجازی کتاب تهران همزمانی برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌هاست.

 

وی خاطر نشان کرد: به دلیل تقارن زمانی آغاز نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) بخش ویژه‌ای در سامانه این رویداد پیش‌بینی کردیم. آثار مرتبط با حضرت زهرا (س) از سوی 130 ناشر دسته‌بندی و با نام این بانوی بزرگ متمایز شده است.

 

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با بیان اینکه سه پویش مهم همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پویش «این کتاب را بخوان» را داریم که در آن ناشران و گروه‌های ترویجی و تشکل‌های نشر آثار خود را معرفی می‌کنند و در آخرین روز نمایشگاه به برگزیدگان این پویش جوایزی اهدا می‌شود. دومین پویش ، «من هم کتاب خریدم» با مشارکت خریداران کتاب برگزار می شود. پویش «نذر کتاب» هم داریم .در برگزاری پویش «نذر کتاب» از همه ناشران و خریداران تقاضا می‌شود  برای توزیع کتاب در مناطق کم‌برخوردار مشارکت داشته باشند.

 

 دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 1140214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha