حضور دانش آموزان در مدارس الزامی است

رحمتی گفت: دانش‌آموزان باید در روزهای تعیین شده در کلاس درس حضور داشته باشند و​ در صورت عدم حضور، محتوای آموزشی که به صورت حضوری در کلاس درس ارائه شد را در فضای مجازی و غیرحضوری دریافت نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد رحمتی» شب گذشته(۲ بهمن) در گفتگوی خبری آموزش دانش آموزان در ایام کرونا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه آموزش حضوری با مصوبه ستاد ملی کرونا از آذر در مدارس استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده بود گفت: به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری و با تصمیم شورای مدرسه آموزش به شیوه ترکیبی حضوری و غیرحضوری برگزار شد و دانش‌آموزان جهت حضور به دو یا سه گروه تقسیم شدند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه  دانش آموزان تمام محتوای آموزشی را به صورت غیر حضوری و مجازی دریافت می‌کردند افزود: با همکاری دانش‌ آموزان و اولیا مدرسه امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون نگرانی در مدارس برگزار شد.

 

وی از برگزاری آموزش‌ها با پایان امتحانات نوبت دی به صورت گروه‌بندی و شیوه تلفیقی از اول بهمن خبرداد و تصریح کرد: توسعه آموزش‌های حضوری یکی از تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا است و در این راستا دانش‌آموزان باید در روزهای تعیین شده در کلاس درس حضور داشته باشند و​ در صورت عدم حضور، دیگر محتوای آموزشی که به صورت حضوری در کلاس درس ارائه شد را در فضای مجازی و غیرحضوری دریافت نمی کنند.

 

رحمتی به برخی نگرانی‌ها جهت حضور دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه اولیا اولین ناظران بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در مدارس هستند از همه اولیا به‌ویژه دانش آموزان ابتدایی خواست تا مانع حضور فرزندان در مدارس نشوند.

 

وی تاکید کرد: اولیا در صورت مشاهده عدم رعایت شیوه نامه‌ها می‌توانند گزارشات خود را به سامانه‌هایی که اعلام شده یا ادارات آموزش و پرورش اعلام کنند. ضمن اینکه گروه‌های نظارتی مستقل علوم پزشکی و گروه‌های نظارتی ادارات آموزش و پرورش و اداره کل به صورت مستمر و روزانه با حضور مدیران در مدارس بر نحوه رعایت دستورالعمل ها نظارت دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد مدارس طبق نظر ستاد کرونای استان شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند خاطرنشان کرد: اولیا رعایت موارد بهداشتی و خود مراقبتی را به فرزندان خود آموزش دهند.

کد خبر 1140228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha