مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات، واحدهای صنعتی و تولیدی موافقت کرد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات، واحدهای صنعتی و تولیدی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (3بهمن)مجلس شورای اسلامی  با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی  در توضیحاتی درباره رأی‌گیری کلیات طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: زمانی که کلیات این طرح را به رأی گذاشتیم حاضرین جلسه 241 نفر بودند و در زمان رأی‌گیری چند نفر به خصوص آقای فرهنگی و علیزاده اعلام کردند چند دستگاه رأی‌گیری خراب است که من گفتم اشکالی ندارد اما انفورماتیک باید آن را بررسی کند.

وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در زمان رأی‌گیری دستگاه 6 نفر یعنی آقایان فرهنگی، قاضی‌زاده، نیک‌بین، علیزاده، رئیسی و قادری خراب بوده و آرای مثبت آنها به صورت کتبی اعلام شد؛ از این رو این 6 رأی به علاوه 115 رأی دریافت شده جمعاً 121 نفر موافق می‌شود که بنابراین کلیات طرح رأی آورده است.

رضا فاطمی امین  نیز در رابطه با کلیات این طرح ،گفت: یک بنگاه و کسب و کار یک موجود زنده بوده و مستقل از مدیریت و سرمایه گذاران آن باید حمایت شود. نباید خطای مدیران و شرایط اقتصادی یک کشور را به کسب و کار و واحد تولیدی تحمیل کنیم و در صورت بروز مشکلات اینچنینی ضرر و زیان آن نباید به کسب و کارها لطمه وارد کند.

وزیر صنعت اظهار کرد: ثروت یک کشور، کسب و کارهای فعال آن هستند ،سرمایه های هر سازمانی منابع انسانی توانمند آن سازمان هستند، اما در مقیاس یک کشور، ثروت یعنی کسب و کارهای فعال آن کشور و همکاری نیروهای  انسانی توانمند و ایجاد یک تشکل و کسب و کار برای تولید و اشتغال، لذا هر میزان کسب و کارها را تقویت کنیم و آنها را از آسیب های مدیریتی و شرایط اقتصادی حفظ کنیم در راستای تقویت تولید و اشتغال کشور حرکت کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی با وجود مشکلاتی که در آن وجود دارد، در هیات دولت مورد بررسی قرار گرفته و دولت با آن موافقت کرده است و ایرادات آن می تواند در کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود. ما در تاریخ اقتصادی کشور در مقطعی قرار داریم که کسب و کارهای زیادی شکل گرفته است و برخی از کسب و کارها در طول زمان فرسوده شده اند و نیاز به ترمیم و حمایت دارند، لذا ضرورت دارد در این مقطع کنونی به کسب و کارها توجه جدی کنیم.

نمایندگان این طرح را برای بررسی جزئیات به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.

کد خبر 1140247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha