از تجلیل مادران شهدا و اهدای جهیزیه تا توزیع ملزومات حجاب به همت بچه های مسجد

تجلیل از مادران شهدا و توزیع رایگان چادر و روسری در محله مجیدیه از جمله برنامه‌های جالب توجه مسجد سید سجاد به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و روز زن بود که با همکاری حوزه علمیه سجادیه صورت گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد سید سجاد (واقع در تهران، بزرگراه رسالت، بعد از پل شهدای مجیدیه، خیابان شهید حاجی پور) همه ساله به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن ویژه برنامه های بسیار متنوعی در سطح محله مجیدیه برگزار می کند. بسیجیان این مسجد در این مناسبت نیز همچون سایر مناسبت های مذهبی بسیار فعال هستند اما آنچه برگزاری جشن ها و برنامه ها در این عید بزرگ را در مسجد سید سجاد برجسته تر می کند، فعالیت حوزه علمیه خواهران سجادیه در دل این خانه خدا است.

 

جشن میلاد حضرت زهرا (س) امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی طی سه روز در مسجد سید سجاد برگزار شد. شنبه (دوم بهمن ماه) از ساعت 10 تا 11 و سی دقیقه صبح مجلس جشنی با حضور استادان و معاونان و طلاب حوزه علمیه سجادیه و با حضور بانوان بسیجی خیابان شهید حاجی پور و برخی از محلات مجیدیه جنوبیب در مسجد سید سجاد برگزار شد.

 

نمازگزاران خواهر مسجد سید جاد تربیت فرزند را مهم‌ترین نقش خود در عرصه اجتماع می‌دانند

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نصرت الله هاتفی برگزار شد که این نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه تربیت فرزند مهم ترین کاری است که هر فردی می تواند انجام دهد، اظهار کرد: الحمدالله خواهران نمازگزار مسجد سید سجاد که بارها گفته اند تربیت فرزند را بسیار مهم تر از هر نوع حضور اجتماعی بانوان می دانند.

 

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: خواهران مسجد سید سجاد همچون براداران فعال این مسجد، نقش بسیار مهمی در برنامه های این مسجد دارند و خودشان نیز صاحب موفقیت های زیادی در سطح اجتماع شدند و برخی از آنان مدیر برخی از مراکز فرهنگی و دینی هستند و تعدادی از بانوان بسیجی این مسجد، پزشک و کارآفرین هستند.

 

تقدیر از مادرانی که فرزندان آنان حافظ قرآن کریم یا صحیفه سجادیه یا نهج البلاغه هستند

به گزارش شبستان، تقدیر از استادان و طلاب حوزه علمیه سجادیه که در تربیت دینی فرزندان شان موفق بوده اند و فرزندان آنان، حافظ قرآن کریم یا صحیفه سجادیه یا نهج البلاغه هستند، و همچنین تقدیر از بسیجیان خواهر مسجد سید سجاد که در طی یک سال اخیر هم در تولید ماسک و هم تهیه بسته های ارزاق و پوشاک فعال بودند، بخش مهم دیگر این برنامه در مسجد سید سجاد بود.

 

برنامه دوم به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در مسجد سید سجاد، شنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء بود که طی آن از مادران شهدای این مسجد تقدیر به عمل آمد. همچنین از سه مادری که فرزندان آنان در کنکور ورودی دانشگاه ها در سال تحصیلی 1400-1401 حائز رتبه های برتر شدند، نیز تقدیر به عمل آمد.

 

توزیع ملزومات حجاب در حد فاصل شهادت تا ولادت مادر سادات (س)

توزیع چادر و روسری به صورت رایگان میان بانوانی که طی روزهای شنبه و یک شنبه از محله مجیدیه جنوبی و به ویژه خیابان شهید حاجی پور عبور می کردند و حجاب مناسبی نداشتند، برنامه دیگر پایگاه بسیج مسجد سید سجاد و حوزه علمیه سجادیه بود که به گفته هاتفی، سیصد طاقه بود. این کار همه ساله در حد فاصل شهادت تا ولادت حضرت صدیقه کبری (س) توسط بسیجیان خواهر این مسجد صورت می گیرد.

 

کمک مومنانه به خانواده‌هایی که یک خانم سرپرست آنان است

توزیع 110 بسته ارزاق که هر بسته شامل گوشت، مرغ، سیب، کیوی، نارنگی، برنج، چای، قند، شکر، خرما و حبوبات بود، برنامه دیگر اهالی مسجد سید سجاد به مناسبت روز زن و روز مادر بود که این بسته ها به صورت ویژه میان خانواده های نیازمندانی توزیع شد که یک خانم، سرپرست آنان است.

 

برنامه دیگر مسجد سید سجاد، امروز (یک شنبه، سوم بهمن ماه) از ساعت 15 تا 17 و ویژه بانوان در این مسجد برگزار می شود. به گفته هاتفی در این مراسم، علاوه بر سخنرانی مدیر مدرسه علمیه سجادیه و شعرخوانی و مولودی خوانی دو تن از ستایشگران اهل بیت (ع)، دو بسته جهیزیه که توسط خیریه مسجد سید سجاد تهیه شده است، به دست دو نوعروس نیازمند می رسد.

 

راه اندازی کاروان موتوری، برپایی ایستگاه صلواتی و آذین بندی خیابان شهید حاجی پور از جمله فعالیت های دیگر مسجد سید سجاد به مناسبت روز زن و روز مادر است.

کد خبر 1140349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha