بررسی قانون هوای پاک در استان قم/اثرات آلودگی هوا بر کیفیت زندگی مردم

نشست علمی آموزشی آلودگی هوا، اثرات بهداشتی و چالش‌های اجرای قانون هوای پاک در استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این همایش امروز (یکشنبه 3 بهمن) به همت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
 

«محسن اروجی» در این همایش که در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد گفت: آلودگی هوا در کل دنیا مشکلات بسیاری را به بار آورده است که این مشکل در کشور ما نیز وجود دارد.


مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: قانون هوای پاک در کشور تصویب‌شده که اجرای آن در استان قم مهم است و باید همواره به دنبال این امر بوده و بکوشیم تا مباحث قانون دنبال شود.


اروجی ادامه داد: در استان قم به دلیل اقدامات صورت گرفته، وارد فازهای آلوده مثل شهرهای دیگر نشده‌ایم اما تعداد روزهای آلوده در قم نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.


وی به وضعیت دریاچه نمک اشاره کرد و گفت: اگر به وضعیت این دریاچه رسیدگی نشود، قطعاً دچار مشکلات عدیده می‌شویم که این مشکلات نه‌تنها برای قم، بلکه برای کل کشور خواهد بود.


غفوری عضو هیئت‌علمی دانشکده بهداشت و کارشناس کارگروه سلامت و امنیت غذایی نیز در این جلسه گفت: قانون هوای پاک کاملاً مشخص است و باید طبق برنامه‌های این قانون جلو برویم و تلاش داشته باشیم.


وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که اثرات آلودگی هوا در استان قم را نمی‌دانیم و باید مسئولان بهداشتی در این خصوص همکاری داشته باشند.


غفوری گفت: تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان و اولویت‌بندی فعالیت‌های کنترل آلودگی هوا را باید داشته باشیم و از کارگروه سلامت و امنیت غذایی درخواست همکاری داریم.

 

«سید حسن عادلی» رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم نیز در این جلسه گفت: آلودگی هوا موجب اثرات بسیار بدی ازجمله مرگ‌ومیرهای زودهنگام خواهد شد.


وی بابیان اینکه مشکلات تنفسی بار مالی بسیاری برای درمان دارد، بیان داشت: مشکلات بیماری تنفسی شایع است و در کل دنیا شاهد این نوع بیماری هستیم و سومین علت مرگ‌ومیر هم مسائل تنفسی است.


عادلی با اشاره به اثرات آلودگی هوا بر روی کودکان اشاره کرد و گفت: بیماری آسم در میان کودکان ناشی از آلودگی هوا است و این‌یک بیماری شایع بوده که علائم آن نیز سرفه است.

کد خبر 1140370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha